کد خبر: 26877 A

قیمت تازه دلار در پسا CFT

ایران آرت : تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) از سوی مجلس بازار ارز را برای دومین بار در روزهای اخیر تحت تاثیر قرار داد.

 به گزارش خبرآنلاین، با تصویب این لایحه که از سوی بسیاری از کارشناسان تصویب آن را معادل با آرامش بازار ارز ارزیابی می کنند، بسیاری از دلالان متقاضی فروش ارز شده‌اند. این خبر را اقتصاد آنلاین بلافاصله بعد از خبر تصویب لایجه مهم در مجلس منتشر کرد.

سپرده ارزی

این رسانه اقتصادی نوشت دلار غیررسمی در بازار به کانال پایین تر از 11 هزار تومان رسیده است و یکی از دلالان بازار فردوسی هم در تماس خبرنگار ما گفت:« روند کاهشی نرخ ارز آغاز شده و به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر قیمت در بازار مشخص شود . به گفته وی شوک کاهشی در بازار ارز آغاز شده است .»نکته جالب این بود که صرافی روزان ، از صرافی های رسمی زیر نظر بانک مرکزی در کانال تلگرامی خود ، درحالی که در ابتدای روز دلار غیررسمی را به مبلغ 13300 تومان می خرید ، رقم دلار را بلافاصله بعد از تصویب مصوبه مجلس به پایین تر از 12200 تومان رساند و مسیر قیمت ها که تا قبل از آن اقلا در صرافی ها افزایشی نمایش داده می شد از شوک حاصل از مصوبه مهم مجلس روند کاهشی به خود گرفت.

 یکی از فعالان بازار نیز درباره وضعیت کنونی بازار ارز گفت: فعلا همه سردرگم هستند و تلاش دارند تاثیر تصویب این لایحه را بر بازار دریابند اما به نظر می رسد متقاضیان فروش افزایش یابند.  

 این کاهش قیمت در حالی آغاز شده است که کارشناسان پیش از این تاکید داشتند تصویب این لایحه تاثیر مستقیمی بر بازار ارز باقی نمی‎گذارد.

 مرد جوانی که برای خرید ارز به فردوسی مراجعه کرده بود نیز به خبرنگار ما گفت: من امروز به قصد خرید به فردوسی آمدم اما چون می گویند در ساعات آتی قیمت ارزان تر می شود ، خریدم را به تعویق انداخته‌ام.

بسیاری از دست اندرکاران بازار معتقدند با تصویب این لایحه فشار روانی حاکم بر بازار ارز که تخلیه آن از هفته گذشته در دستور کار قرار دارد، سبک تر خواهد شد.  

 

قیمت دلار قیمت یورو قیمت ارزهای خارجی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین