کد خبر: 26876 A

توصیه‌هایی برای فروختن کتاب در اینستاگرام!

توصیه‌هایی برای فروختن کتاب در اینستاگرام!

آدام آکسلر کتاب‌فروشی است که در اینستاگرام هزاران کتاب فروخته است.

ایران آرت: در سال‌های اخیر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی روزمره مردم شده و به نوعی با آن‌ها عجین شده است. این روزها همه کسانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند با استفاده از این شبکه‌ها نیازهای فرهنگی اجتماعی خود را برطرف می‌کنند که نمونه اخیرش کتاب است. بسیاری از کتابفروش‌ها از این شبکه‌ها برای تبلیغ کتاب‌ها استفاده می‌کنند که البته شبکه اینستاگرام که مرجعی برای اشتراک تصاویر و عکس‌های کاربران است در نوع خود جالب توجه است. کسی مثل آدام آکسلر در اینستاگرام به طور حرفه‌ای کتاب می‌فروشد که به گفته خودش در یک سال گذشته بیش از 2هزار کتاب فروخته است. به گزارش ایبنا، آکسلر تجربیاتش درباره کتابفروشی در اینستاگرام را در اختیار مجله فوربس قرار داده است و توصیه می‌کند کسانی که می‌خواهند در این شبکه اشتراک عکس کتاب بفروشند این موارد را رعایت کنند:

1. عکس‌های خوبی تهیه کنید.

در شبکه اینستاگرام هر نوع عکسی می‌توان به اشتراک گذاشت ولی آن عکس‌هایی بیشتر مخاطب دارد که کمی ذوق هنری در آن دخالت داده شده باشد. بهتر است اگر می‌خواهید تصاویری از کتاب برای تبلیغ بگیرید حتماً به ژانر و محتوای کتاب توجه کنید. مثلاً بیشتر از تصاویر مهیج جلد کتاب‌های فانتزی و علمی تخیلی و یا حتی ترسناک برای جذب مخاطب بهره بگیرید.

2. با هر کتاب جدی برخورد کنید.

شاید بعضی از کتاب‌های گران قیمت در شبکه‌های اجتماعی بیشتر تبلیغ می‌شود ولی در مورد هر کتاب باید جدی برخورد کنید. گاهی اوقات کتاب‌های ارزان قیمت طرفداران بیشتری دارند. پس باید به مشتری نشان دهید که در مورد همه کتاب‌ها رویکرد شما یکسان است. یک کتاب 4دلاری باید همانقدر اهمیت داشته باشد که یک کتاب 40دلاری اهمیت دارد.

3. اجتماعی باشید.

آدام آکسلر می‌گوید بسیاری از کاربران و کتاب‌فروشان موفق اینستاگرام مثل کالکتیبل (Collectible) که کتاب‌های علمی تخیلی می‌فروشد با 8هزار تعقیب‌کننده به خاطر کیفیت کتاب‌ها موفق نیست بلکه بیشتر به خاطر فعال بودن و ارتباط با کاربران اینستاگرامی است. قرار دادن یک پیام تبریک تولد برای مشتری‌ها آنقدر تاثیر دارد که این مشتری را تبدیل به یک پای ثابت فروشگاه مجازی شما کند.

4. بیشتر از یک فروشنده یک فرد واقعی باشید.

در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از صاحبان صنایع و کسب و کار تبلیغ می‌کنند ولی مطمئن باشید آنهایی بیشتر موفق هستند که زیاد به منافع اقتصادی فکر نکنند. یعنی به جای اینکه خودتان را یک فروشنده محض نشان دهید باید به مشتری‌های خود مثلاً نشان دهید که بیشتر از یک فروشنده یک علاقمند به ادبیات و کتاب هستید. همدردی کردن با یک کاربری که مجموعه کتاب‌های خود را در سیل از دست داده بهتر جواب می‌دهد تا اینکه بخواهید به او خرید کتاب‌های جدید را پیشنهاد بدهید.

5. از ابزارهای تشویقی استفاده کنید.

همیشه در شبکه‌های اجتماعی باید انگیزه‌ برای کاربران ایجاد کنید تا بازدید از صفحه شما را در برنامه روزانه خود قرار دهند. این روزها حتی سایت‌هایی مثل آمازون نیز در برخورد با کاربران و مشتری‌های خود از ابزارهای تشویقی استفاده می‌کنند. اگر مشتری دوبار به آمازون بیاید و کتاب بخرد به طور حتم جایزه‌ای برای او در نظر گرفته خواهد شد تا انگیزه بیشتری برای مراجعه بعدی داشته باشد.

6. همیشه یاد بگیرید.

شاید کتابفروشی یکی لذت‌بخش‌ترین شغل‌های دنیا باشد ولی مطمئن باشید یکی از سخت‌ترین آنهاست. برای اینکه یک کتابفروش خوب باشید باید همیشه عادت کنید یاد بگیرید. یک کتابفروشی باتجربه و ماهر کسی است که اطلاعات خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشد. حداقل اینکه بدانید چه نویسنده‌ای به چه دنیای تعلق دارد و یا اینکه چه نوع کتابی با روحیات کاربران مختلف تطابق دارد.

7. از رقابت استقبال کنید.

این جمله شاید کمی بی معنی باشد که از رقبای خود استقبال کنید ولی در کتابفروشی کار اصلاً شبیه مشاغل دیگر نیست. در اینجا ارتباط و دوستی با رقبا موجب ارتقای شغلی شما خواهد شد. در اینستاگرام با کتابفروشان دیگر ارتباط برقرار کنید و مطمئن باشید این ارتباط موجب پیشرفت شما خواهد شد.

کتاب اینستاگرام کتابفروشی آدام آکسلر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین