کد خبر: 26815 A

صحبت‌های اشکان خطیبی درباره ازدواج و دوری از سینما / سوپر استار شدن کار سختی نیست

صحبت‌های اشکان خطیبی درباره ازدواج و دوری از سینما / سوپر استار شدن کار سختی نیست

اشکان خطیبی معتقد است سوپراستار شدن در ایران کار سختی نیست و آدم‌ها با کارهای غیر متعارف هم می‌توانند سوپراستار شوند.

ایران آرت: اشکان خطیبی از جمله هنرمندانی است که در حوزه های مختلف هنری به فعالیت پرداخته است. مدتی به عنوان مدیر پردیس سینمایی چارسو فعالیت کرد .چندی قبل مجری مسابقه پر طرفدار ۵ ستاره در تلویزیون بود. قبل‌ترش همکاری مستمر و پر اثری با محمد رحمانیان در تئاتر و در آثاری نظیر «مجلس ضربت زنی» ، «هامون بازان»، «روزهای آخر اسفند» ، «ترانه های قدیمی و ترانه های محلی» و فیلم «سینما نیمکت» به عنوان مدیر تولید و بازیگر داشت و برای بازی در فیلم «سینما نیمکت» بیست کیلو از وزن بدنش را کم کرد و سال قبل هم نمایش آرت –موزیک  پر مخاطب  «ده سال تنهایی» را در تالار وحدت با حضور خودش به عنوان بازیگر در چند مرتبه با استقبال خوب مردم روی صحنه برد.البته موسیقی هم از دغدغه های اشکان خطیبی است. سایت دنیای تصویرآنلاین با خطیبی در باره دغدغه هایش در سینما ، تئاتر ، تلویزیون و زندگی خانوادگی گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

ازدواج برای هنرمند چه دستاوردهایی دارد؟

اصولا آدم تجرد نیستم . ممکن است زندگی مجردی لحظات خوشی موقتی زیادی نسبت به زندگی روتین زناشویی داشته باشد . اما آن چیزی که به عنوان سعادت و خوشی مداوم تعریف شده در زندگی متاهلی خودش را نشان می دهد . انسان‌ها قبل از ازدواج موجودات ناقصی هستند و با ازدواج به تکامل می رسند.

اشکان خطیبی در  دو سه دهه ای که در هنر فعالیت می کند در عرصه های مختلف مثل موسیقی ، مدیریت ، تهیه‌کنندگی ، ترجمه ، کارگردانی و بازیگری فعالیت داشته است. آیا طی کردن این روند به روحیه تنوع طلب‌تان مرتبط است؟

کمال گرایی تضادی با تنوع طلبی ندارد . عرصه‌هایی که من در این چند ساله در آنها فعالیت داشته ام . عرصه های مرتبتی با هم هستند.حتی مدیریتی که در پردیس چار سو  داشتم  وابستگی نزدیک با سینما و هنر دارد . ممکن است پرداختن به برخی از این عرصه ها مقداری من را از راهم منحرف کرده باشد . تنوع طلبی من در یک بستر ثابتی است.

در عرصه مدیریت هم نشان دادید خیلی با تجربه و حرفه ای عمل کردید؟

من جوان‌ترین مدیر سینمایی بودم و  در یک مقطع دوسال یک پردیس سینمایی ناشناخته را در مکانی نه چندان مطلوب را جزو سه پردیس مطرح تهران کردم و تنها مدیری بودم که در برخی از روزها با لباس غیر رسمی هم سر کار می‌رفتم.

در تئاتر با همسرتان ( آناهیتا درگاهی) در نمایش هایی مثل در انتظار آدلوف وده سال تنهایی همبازی بودید.  آیا دوست دارید در سینما هم مثل تئاتر با هم همبازی بشوید ؟

چند پیشنهاد بازی مشترک در سینما داشتیم که قبولشان نکردیم.زیرا آمادگی بازی در شرایط فعلی در سینما را ندارم .

در سال های دورتر سابقه اجرای موفق برنامه زنده در تلویزیون به همراه رامبد جوان را داشتید چگونه دوباره وارد این عرصه شدید؟

مسابقه ۵ ستاره مسابقه جذابی بود و این مسابقه در باره روانشناسی شرکت کنندگان است و باید از سوی مجری روانشناسی فکری شوند .این چالش از جایی شروع می‌شود که شرکت کننده پایش را روی استیج صحنه می گذارد . جایی که باید بتواند تحت فشار و استرس تصمیم ، پاسخ و انتخاب درست را انجام بدهد. در قسمت‌هایی  که مجری مسابقه  بودم با کلی چالش جذاب روبه‌رو شدم و هیچ دو قسمت مسابقه شبیه هم نبود .

اگر در یک مدیوم خاص کار کنید بیشتر در بازیگری تثبیت می شوید؟

دنبال تثبیت شدن خودم نیستم و به عبارتی دنبال چیزی نیستم. به دنبال این هستم که روزها را بتوانم راحت تر طی کنم.

بنابراین حضور شما در عرصه های مختلف هنری بیشتر در جهت اقنای روحی و حسی خودتان است تا نوع ارتباط با مخاطب و پیشرفت شغلی ؟

بله ،همینطور است.

با این تعاریف اشکان خطیبی را هیچ وقت نمی توانیم درقالب یک سوپر استار قرار بدهیم؟

در این دو سه ساله اخیر خیلی پیشنهادات سینمایی را رد کردم و در سال‌های قبل بیشتر درگیر تئاتر بودم.من هیچ وقت اهل موازی کاری و حضور در چند پروژه همزمان نیستم .

خیلی از بازیگران توامان بازی در چند فیلم و سریال را قبول می کنند؟

بله و خودشان هم باید جواب این رویکردشان را هم بدهند .بعدش هم در این مملکت سوپر استار شدن کاری ندارد. شما می توانید دمپایی بپوشید و سوپر استار بشوید .یادم می‌آید دوستی در تیزرهای تبلیغاتی لاستیک ماشین بازی می کرد. از هر بازیگری که حرفه ای کار می‌کرد در تلویزیون معروف‌تر بود! و یا دوست عزیزی که تبلیغ بستنی پاک می‌کرد، در یک زمان به اوج محبوبیت و ستاره شدن رسید.

در فیلم «سینما نیمکت»  نقش نامتعارفی بازی کردید؟

بله ،نقشی جذاب و چند لایه بود وسینما نیمکت ادای دینی به کلیت تاریخ سینمای جهان است و نه یک سینمای خاص. فیلم لایه های زیادی دارد و فرم روایی فیلم ساده وقابل درک برای همه است .

اشکان خطیبی آناهیتا درگاهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین