کد خبر: 26771 A

پایان سه ماه حبس خانگی بازیگر زن جنجالی

پایان سه ماه حبس خانگی بازیگر زن جنجالی

سوپراستار سینمای چین از حبس خانگی چند ماهه آزاد شد و عذرخواهی کرد.

ایران آرت: فن بینگ‌بینگ مشهورترین ستاره سینمای چین که چند ماه ناپدید شده بود، بار دیگر به پکن بازگشته و آزادی خود را به دست آورده است. منابع محلی می‌گویند که او برای تحقیق و بازجویی درباره اتهام فرار مالیاتی مدتی را در یک استراحتگاه حبس بود تا به اتهامات خود پاسخ دهد.

به گزارش آی سینما، در حالی که مقام‌های مسئول در حوزه مالیات این بازیگر چینی را به پرداخت جریمه ۱۳۰ میلیون دلاری محکوم کرده‌اند، او با انتشار بیانیه‌ای از حزب کمونیست چین و عموم مردم عذرخواهی و تقاضای بخشش کرده است.

هالیوود ریپورتر به نقل از منابع چینی نوشته که فن چند ماه در استراحتگاهی که مخصوص بازجویی از مقامات است، اقامت داشته و حدود دو هفته پیش آزاد شده و به پکن بازگشته است. اما هنوز در هیچ محفل عمومی دیده نشده است.

این رسانه به نقل از یک سینماگر چینی که نامش را فاش نکرده، نوشته که بعد از انتشار بیانیه با او در تماس بوده: «او دوباره آزاد است و روحیه خوبی دارد.»

حبس خانگی در مکان تعیین شده از سال ۲۰۱۲ به قانون جزایی چین افزوده شد و به پلیس اجازه می‌دهد هرکس را که مظنون به تهدید امنیت ملی یا برنامه‌ریزی برای تروریسم یا فساد بزرگ است، تا شش ماه در محل نامشخص بدون دسترسی به وکیل یا خانواده نگه دارد. این قاعده البته با اعتراض گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر مواجه شده است.

خبر جریمه شدن این سوپراستار چینی در میانه تعطیلات یک هفته‌ای اعلام شده که احتمالاً تاثیری بر ارزش سهام کمپانی‌های سرگرمی ساز نگذارد. نکته دیگر رقم خارق العاده جریمه (۱۳۰ میلیون دلار) است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا او توانایی پرداخت این مبلغ را دارد یا این که گران‌ترین بازیگر سینمای چین دقیقا چقدر ثروت دارد؟

فن بینگ‌بینگ در دوران رونق گیشه سینمای چین بیشترین دستمزد را گرفته و در فیلم‌های «تلفن همراه» ساخته فنگ ژیائوگنگ و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بازی کرده و در صنعت مد و مدلینگ هم فعال است.

برآورد شده که او طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ حدود ۲۰۸ میلیون دلار درآمد داشته و در سال ۲۰۱۷ هم حدود ۴۳.۵ میلیون دلار کسب کرده بود. قبل از رسوایی فرار مالیاتی در ماه ژوئن، این شایعه در شبکه‌های اجتماعی چین دست به دست می‌شد که او در شانگهای یک آپارتمان لوکس به قیمت ۴۰ میلیون دلار خریده است.

فن بینگ بینگ سوپراستار سینمای چین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین