کد خبر: 26728 A

خانم نویسنده بار دیگر در فهرست پرفروش‌ها / نویسنده‌ای که سالی یک کتاب منتشر می‌کند

خانم نویسنده بار دیگر در فهرست پرفروش‌ها / نویسنده‌ای که سالی یک کتاب منتشر می‌کند

املی نوتومب با کتاب جدیدش بار دیگر به فهرست پرفروش‌های فرانسه راه یافت.

ایران آرت: بیست و هفتمین رمان املی نوتومب که تابستان امسال منتشر شد، این نویسنده محبوب را بار دیگر وارد فهرست پرفروش‌ها کرد.

« Les Prénoms épicènes» که شاید بتوان «نام‌های خنثی» ترجمه‌اش کرد، مفهومی دانشگاهی است و به اسامی‌ای اطلاق می‌شود که بر هر دوجنس مذکر و مونث دلالت دارند.

این رمان که بیست و هفتمین رمان املی نوتومب نویسنده بلژیکی ساکن فرانسه است، داستان رابطه پدر-دختری را روایت می‌کند.

به گزارش مهر، این نویسنده که در رمان قبلی‌اش «به قلبت ضربه بزن» رابطه مادر-دختری را بررسی کرده بود، رمان جدیدش را ۲۲ آگوست روانه بازار کتاب کرد و اکنون با آن جایگاه پنجم فهرست پرفروش‌های فرانسه را در اختیار دارد.

وی که نام کتاب قبلی‌اش را از جمله‌ای از آلفرد دو موسه وام گرفته بود، نام این کتاب را از بن جانسون نویسنده معاصر وام گرفته و در آن حس دختری نسبت به پدرش را روایت کرده که از کودکی با او بزرگ نشده است. در واقع پدر از وقتی دختر به دنیا می‌آید همسرش را ترک می‌کند؛ گویا دوست ندارد حتی راه رفتن دخترش را ببیند و وقتی دختر وارد دبیرستان می‌شود و ۱۵ سال دارد، ناگهان پدر دوباره پیدا می‌شود و با مسایل جدیدی که پیش می‌آید، مادر تازه متوجه ذهنیاتی که همسرش داشت می‌شود.

نوتومب که ۵۲ ساله است هر سال یک کتاب روانه بازار کتاب می‌کند. این نویسنده نخستین کتابش را سال ۱۹۹۲ منتشر کرد و پس از آن هر سال در روز ۲۲ آگوست کتاب جدیدش را به بازار فرستاده است.

وی برای معرفی کتاب «نام‌های خنثی» ۳، ۹ و ۱۰ اکتبر در برنامه‌های پرسش و پاسخ و امضای کتاب شرکت می‌کند.

مثل بیشتر کتاب‌های قبلی‌اش روی جلد این کتاب نیز با عکسی از خود نویسنده طراحی شده است.

این کتاب ۱۶۲ صفحه‌ای که از سوی البین میشل ناشر همیشگی وی منتشر شده در نسخه چاپی به قیمت ۱۷.۵۰ یورو و به صورت الکترونیکی با قیمت ۱۱.۹۹ یورو به بازار آمده است.

املی نوتومب نویسنده فرانسوی زبان ۹ ژوئیه ۱۹۶۶ در بروکسل چشم به جهان گشود. پدر وی بارون پاتریک نوتومب دیپلمات بنام بلژیکی است که کمی بعد از تولد وی به کنسولگری بلژیک در ژاپن انتقال یافت و بعد از آن در پکن، نیویورک و بنگلادش مشغول کار شد. آملی نوتومب هر سال حدود چهار رمان می‌نویسد که تنها یکی از آنها را به چاپ می‌سپارد. شرایط انسانی، نویسندگی و زندگی، محور اصلی رمان‌های وی به شمار می آید.

نویسنده زن املی نوتومب رمان نام های خنثی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین