کد خبر: 26668 A

نمایشگاه آثار عباس معیری پس از ٤١ سال در تهران

نمایشگاه آثار عباس معیری پس از ٤١ سال در تهران

این روزها نمایشگاه "آثار و زندگینامه عباس معیری"، نقاش شناخته شده مقیم پاربس در گالری شیرین برپاست.

ایران آرت : این اولین نمایشگاه انفرادی عباس معیری پس از ٤١ سال در تهران است که مروری ست بر آثار این هنرمند شامل مجسمه، طراحی، نقاشی، نگارگری و اسناد و تصاویری از فعالیت های ایشان در سینما و تئاتر روشنفکری سالهای ٤٠ و ٥٠. 

آثار عباس معیری گویای ایرانی بودن اوست. وی برای بیان این وجود ایرانی، ابزارهای متفاوتی را در اختیار گرفته است. با نگاهی به بیوگرافی هنرمند درمی یابیم نقاشی رسانه‌ی اصلی اوست، ولی او به نقاشی بسنده نمی‌کند. گاهی اوقات شعر و سازش را به مدد می‌گیرد و گاهی بازی در یک اثر نمایشی یا سینمایی. 

در این نمایشگاه که به کوشش انجمن فرانسوی بادگیر در گالری «شیرین» برپا شده، ٥١ اثر از دوره های مختلف نقاشی عباس معیری به نمایش در آمده است. قدیمی ترین اثر به سال ١٣٣٩ و متأخرین آن به سال ١٣٩٥ توسط هنرمند امضا شده است. طبقه همکف گالری شیرین با ارائه اسناد و تصاویر و ١٤ اثر، سعی به معرفی زندگینامه و بخشی کوچکی از فعالیت های هنری ایشان - از دوران نوجوانی در ایران تا به امروز که هنرمند شناخته شده ای در فرانسه است - اختصاص داده شده است. در طبقه دوم ٣٧ اثر از دوره های مختلف هنر آفرینی ایشان ارائه شده است. 

نمایشگاه عباس معیری

 بخشی از این آثار از مجموعه داران ایرانی و فرانسوی برای نمایش در این نمایشگاه به امانت گرفته شده است و بخش دیگر توسط هنرمند به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که نتیجه دو سال فعالیت انجمن بادگیر در پاریس و همکاری گالری شیرین در تهران است، جمعه ٦ مهر افتتاح شد و تا ١٨ مهر برقرار خواهد بود. در روز افتتاحیه عباس معیری از طریق اسکایپ در سالن حضور داشت و با هنرمندان و هنردوستان صحبت می کرد.

 

 

گالری شیرین عباس معیری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین