کد خبر: 26400 A

کنار گذاشتن پوست حیوانات از دنیای مد

کنار گذاشتن پوست حیوانات از دنیای مد

فعالان حقوق حیوانات در پاریس خواستار برگزاری هفته مد این شهر بدون نمایش و فروش لباس‌هایی شدند که در آن‌ها پوست حیوانات به کار رفته است.

ایران آرت: ایده برخی برندها و هفته‌های مد برای ممنوعیت استفاده از پوست و خز حیوانات در طراحی و تولید لباس‌ها با استقبال همراه شده و اکنون مردم فرانسه هم خواستار این هستند که هفته مد پاریس بدون پوست حیوانات برگزار شود.

به گزارش ایران آرت، سال گذشته برای اولین بار برند گوچی استفاده از خز در لباس‌های طراحی شده‌اش را ممنوع اعلام کرد. در ادامه در هفته مد هلسینکی 2018 استفاده از پوست و خز ممنوع شد و سپس هفته لندن نیز برای اولین بار پوست و خز حیوانات را کنار گذاشت.

روز گذشته فعالان حقوق حیوانات در پاریس نیز خواستار برگزاری هفته مد این شهر بدون نمایش و فروش لباس‌هایی شدند که در آن‌ها پوست حیوانات به کار رفته است.

طبق روایت یورونیوز، دو زن و یک مرد روز سه‌شنبه با پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود "هفته مد پاریس بدون پوست حیوانات" نسبت به زجرکش کردن حیوانات برای استفاده از پوست آن‌ها در صنعت مد و لباس اعتراض کردند.

برای صنعت مد و لباس، حیوانات را زنده زنده پوست می‌کنند. در سال‌های اخیر انتشار صحنه‌های دلخراش کندن پوست حیوانات زنده، توجه افکار عمومی به این مساله را به‌ویژه در فرانسه دوچندان کرده است.

هفته مد پاریس روز گذشته (25 سپتامبر) آغاز شد و تا سوم اکتبر ادامه خواهد داشت.

هفته مد پاریس گوچی هفته مد لندن پوست و خز خز حیوانات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین