کد خبر: 26065 A

آغاز هفته مد لندن با یک اتفاق تاریخی

آغاز هفته مد لندن با یک اتفاق تاریخی

هفته مد لندن برای اولین بار استفاده از پوست و خز در طراحی و تولید لباس‌ها را ممنوع اعلام کرد.

ایران آرت: پس از اتمام هفته مد نیویورک، از ابتدای هفته جاری هفته مد لندن با حضور طراحان و برندهای مشهور جهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران آرت، در روز نخست این رویداد اعلام شد که هفته مد لندن برای اولین بار استفاده از پوست و خز را کنار گذاشته‌ و طراحان برای همیشه با پوست و خز خداحافظی کرده‌اند. پیش از این هفته مد هلسینکی نیز استفاده از پوست و خز را ممنوع اعلام کرده بود.

برای اولین بار سال گذشته برند ایتالیایی گوچی متعهد شد تا در تولید لباس‌هایش از خز و موی حیوانات استفاده نکند. این برند به ‌خاطر رعایت حقوق حیوانات و در راستای حمایت از گروه‌های فعال در زمینه حقوق حیوانات، در طراحی و تولید سری جدید محصولات خود از پوست، مو و خز حیواناتی مانند روباه، راسو و سایر حیوانات استفاده نکرد.

گوچی همچنین کلکسیون‌ سال 2017 خود که از خز و پوست تهیه شد و به فروش نرسید را به حراج گذاشت و سود فروش آن را به سازمان‌های حمایتی‌ای مانند LAV که از مراکز مشهور حامی حیوانات است اهدا کرد.

در هفته مد لندن طراحان مواد جدیدی را جایگزین موادی که از حیوانات تأمین می‌شود کرده‌اند تا فشن را به سمت اخلاقیات و سازگاری با محیط زیست ببرند. این اقدام با واکنش مثبت حامیان حقوق حیوانات همراه شده است.

از دیگر نکات مثبت هفته مد لندن، بها دادن به طراحان و برندهای نوپا و کمتر شناخته شده است. برخلاف هفته مد نیویورک که عموماً به شوی برندهای معتبر و قدیمی اختصاص یافت، در دو روز نخست هفته مد لندن برندهای ناشناخته زیادی از محصولات خود رونمایی کرده‌اند. 

هفته مد گوچی هفته مد لندن پوست و خز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین