کد خبر: 25904 A

ماجرای ادامه‌دار فیلمی توقیفی با حضور ستاره‌ها / کمیسیون فرهنگی مجلس وارد کار شد

ماجرای ادامه‌دار فیلمی توقیفی با حضور ستاره‌ها / کمیسیون فرهنگی مجلس وارد کار شد

نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید کمیته فرهنگی مجلس برای رفع توقیف فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" با وزیر فرهنگ و ارشاد جلسه برگزار می‌کند.

ایران آرت: محسن امیریوسفی 6 سال پیش فیلم «آشغال های دوست داشتنی» را جلوی دوربین برد. در این فیلم شهاب حسینی، صابر ابر، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، شیرین یزدان بخش و... بازی می کنند.

پس از اتمام ساخت «آشغال های دوست داشتنی»، امیریوسفی چندین سال خواستار اکران آخرین ساخته اش در جشنواره فیلم فجر شد اما مسئولان جشنواره فجر به دلیل توقیف بودن و نداشتن پروانه نمایش از حضور آن در جشنواره فجر جلوگیری به عمل آوردند. در ادامه بالاخره پروانه نمایش این فیلم سال گذشته صادر شد ولی در طول این چند ماه خبری درباره قطعی شدن اکران آن منتشر نشد.

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره پیگیری های اعضای کمیسیون فرهنگی برای اکران این فیلم به آی سینما گفت: «پس از تماس ها و دیدارهای حضوری که با محسن امیر یوسفی کارگردان و تهیه کننده فیلم «آشغال های دوست داشتنی» داشتیم، کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری های لازم را برای اکران این فیلم توقیفی به عمل آورد.»

او درباره جزئیات پیگیری کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران این فیلم توقیفی توضیح می دهد: «پروانه ساخت «آشغال های دوست داشتنی» 6 سال پیش صادر شد و این فیلم جلوی دوبین رفت و پس از آن هم تمامی مجوزهای لازم را به صورت قانونی دریافت کرد. در این فیلم هنر پیشه های بسیار خوبی ایفای نقش می کنند و هزینه زیادی برای ساخت آن صرف شده است ولی متاسفانه بنا به دلایلی توقیف و جلوی اکران آن گرفته شده است.»

این نماینده اصلاح طلب در ادامه می گوید: «در راستای پیگیری های کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران «آشغال های دوست داشتنی» اعضای این کمیسیون صحبت هایی را با رئیس سازمان سینمایی محمد مهدی حیدریان انجام دادند و ایشان گفتند که این فیلم پس از «عصبانی نیستم» اکران خواهد شد و به محسن امیر یوسفی هم قول اکران «آشغال های دوست داشتنی» را داده بودند اما درعمل این اتفاق رخ نداده و این فیلم هنوز به روی پرده نرفته است. در طول رایزنی ها ما برای اکران این فیلم، ما حتما می خواستیم که آقای حیدریان به این مسئله ورود کنند و حتی کمیسیون فرهنگی مجلس صحبت هایی را با وزیر ارشاد برای اکران این فیلم انجام داد و ایشان گفتند این موضوع را پیگیری خواهند کرد.»

فاطمه ذوالقدر در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است برخی فشارهای خارج از سینما باعث عدم اکران این فیلم شده باشد، گفت: «چون ما نمی خواهیم با فشارهای خارج از سینما «آشغال های دوست داشتنی» پس از چند روز از پرده پایین کشیده شود، قرار است جلسه ای با وزیر ارشاد برگزار کنیم تا ببینیم موانع و مشکلات این فیلم برای اکران چیست! زیرا در سیاست کمیسیون فرهنگی و سازمان سینمایی اکران فیلم های توقیفی از جمله «آشغال های دوست داشتنی»، «خانه پدری» و...  در دستور کار است ما می خواهیم همچون «عصبانی نیستم»، این فیلم ها نیز اکران شوند! زیرا اکران فیلم های توقیفی حمایت از حقوق هنرمندان است چون به هر حال برای ساخت یک فیلم زمان و هزینه هایی صرف شده است و آقای وزیر قول پیگیری اکران این فیلم ها از جمله «آشغال های دوست داشتنی» را به ما دادند.»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: «همچون رایزنی هایی که که در گذشته ما اعضای زن کمیسیون فرهنگی مجلس (ذوالقدر، سیاوشی و سلحشوری) برای کمک به اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» انجام دادیم، برای نمایش «آشغال های دوست داشتنی» هم تلاش و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا موانع اکران این فیلم برطرف شود و به زودی روی پرده برود.»

شهاب حسینی کمیسیون فرهنگی مجلس آشغال های دوست داشتنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین