کد خبر: 25895 A

ببینید: خانه‌های جذاب در مرتفع‌ترین سکونت‌گاه اروپا

ببینید: خانه‌های جذاب در مرتفع‌ترین سکونت‌گاه اروپا

روستایی در ارتفاع دو هزار و ۱۹۱ متری در گرجستان به‌عنوان مرتفع‌ترین سکونت‌گاه اروپا شناخته می‌شود.

ایران آرت: گرجستان یکی از جمهوری‌های استقلال‌یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این کشور به‌ دلیل اینکه زادگاه یوزف بساریونیس دزه جوغاشویلی معروف به استالین است شهرت جهانی دارد.

هر چند بیشتر گردشگران خارجی در سفر به گرجستان از دو شهر تفلیس (پایتخت گرجستان) و گوری (شهر زادگاه استالین) بازدید می‌کنند اما این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد که از چشم بیشتر گردشگران خارجی پنهان مانده است.

یکی از این جاذبه‌ها روستای اشگولی است که به‌ عنوان مرتفع‌ترین روستا با سکونت دائمی در اروپا شناخته می‌شود.

به گزارش سایت چمدان،  برای رسیدن به این روستا که در شمالی‌ترین نقطه گرجستان و در منطقه قفقاز بزرگتر قرار دارد می‌توان از خودرو استفاده کرد اما بعد از رسیدن به این منطقه برای تجربه یک ماجراجویی واقعی، دوچرخه بهترین وسیله است.

این روستا در ارتفاع دو هزار و ۱۹۱ متری است و در واقع از چهار دهکده کوچک تشکیل شده که روستای بزرگی را با جمعیت ۲۰۰ نفر را می‌سازند و همگی جزء میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌روند.

چشم‌انداز کوهستانی اشگولی بسیار تماشایی است و مجموعه‌ای از خانه‌هایی که اطراف برج‌های دیده‌بانی ساخته ‌شده‌اند این زیبایی را تکمیل می‌کنند.

در پس‌زمینه این چشم‌انداز، کوه شخارا که با ارتفاع ۵هزارو۲۰۱ متر بلندترین قله گرجستان است خودنمایی می‌کند. کلیسای کوچک این روستا که بیش‌از هزارسال قدمت دارد.

1

2

4

5

7

گرجستان گردشگری معماری طراحی معماری مدرن معماری سنتی روستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین