کد خبر: 25880 A

تبعات بهم ریختن فینال جام جهانی / اعضای گروه راک دوباره دستگیر شدند

تبعات بهم ریختن فینال جام جهانی / اعضای گروه راک دوباره دستگیر شدند

دو عضو گروه "پوسی ریوت" در حالی دستگیر شده‌اند که معتقدند علت دستگیری‌شان صرفاً عصبانیت پلیس از حرکت اعتراضی آن‌ها در فینال جام جهانی بوده است.

ایران آرت: دو نفر از اعضای گروه پانک راک "پوسی ریوت" دیروز در تظاهرات سراسری روسیه در مسکو دستگیر شدند. ورونیکا نیکولشنا و پیتر ورزیلوف جداگانه توسط نیروهای پلیس و ماموران ضد افراط‌گری روسیه در مسکو بازداشت شدند.

به گزارش نوا، گروه پوسی ریوت در توییتی ادعا کرد که علت دستگیری نیکولشنا «مقاومت در برابر خواسته ماموران برای بازرسی اتومبیلش» بوده است. همراه با این توییت عکسی از ورونیکا با کپشن «نیکا از بازداشتگاه پلیسی در مسکو به همه شما سلام می‌رساند» منتشر شد.

قرار دادگاه او روز بعد یعنی ۱۰ سپتامبر تعیین شده است. به گفته گروه پوسی ریوت هیچ دلیلی برای دستگیر این دو نفر وجود نداشته و علتش صرفا عصبانیت پلیس از حرکت اعتراضی آن‌ها طی جام‌جهانی است.

پیتر ورزیلوف هم دیروز پس از خروج از منزل توسط نیروهای پلیس بازداشت شده اما کسی خبر ادامه بازداشت او را تایید نکرده است. این دو نفر همراه با دو عضو دیگر گروه پوسی ریوت پس از اجرای حرکتی اعتراضی در خلال برگزاری یکی از مسابقات جام‌جهانی روسیه ۲۰۱۸ در ماه جولای دستگیر شده و پس از گذراندن ۱۵ روز بازداشت آزاد شده بودند.

گروه پوسی ریوت در بیانیه‌ای از مسئولان درخواست کردند که نیکا و «تمام کسانی که طی تظاهرات گسترده امروز در روسیه بازداشت شده‌اند» را آزاد کنند. به گزارش بی.بی.سی روز گذشته تظاهراتی با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر در روسیه در اعتراض به بالا رفتن سن بازنشستگی برگزار شده بود که در خلال آن تعداد زیادی دستگیر شدند.

جام جهانی موسیقی راک پوسی رایت پوسی ریوت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین