کد خبر: 25860 A

دو زن متفاوت در اسکار ۲۰۱۹

دو زن متفاوت در اسکار  ۲۰۱۹

دو کشور پاراگوئه و مجارستان فیلم‌های نماینده خود برای اسکار خارجی زبان را معرفی کردند.

ایران آرت: نخستین فیلم مارسلو مارتینسی که اولین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد از سوی پاراگوئه راهی اسکار می‌شود.

به گزارش مهر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پاراگوئه فیلم «ارث برنده» ساخته مارسلو مارتینسی را برای رقابت اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ معرفی کرد. این فیلم در عین حال در رقابت جوایز گویای اسپانیا و آریل مکزیک نیز حضور دارد.

این فیلم داستان چیلا یک زن میانسال را روایت می‌کند که پس از ۳۰ سال زندگی مشترک، باید راه جدیدی را برود.

«ارث برنده» یکی از فیلم‌های سینمای پاراگوئه است که بیشترین جوایز را در جشنواره‌ها دریافت کرده است و بازیگرش آن براون موفق به کسب جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از برلیناله شد. این فیلم جایزه فیپرشی و جایزه آلفرد بائر برای اولین فیلم را نیز از جشنواره برلین گرفت و موفقیت‌هایی نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم جئونجو کره جنوبی و جشنواره بین المللی فیلم سن‌سباستین کسب کرد.  

این سومین فیلمی است که پاراگوئه تاکنون راهی اسکار می‌کند.

در همین حال نماینده مجارستان فیلمی از لاسلو نمش است که سه سال پیش موفق به کسب جایزه اسکار برای «پسر شائول» شده بود.

این کارگردان اکنون با فیلم «غروب» بار دیگر به عنوان نماینده مجارستان راهی رقابت اسکار می‌شود.

«غروب» به تازگی در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و جایزه فیپرشی بهترین فیلم از نگاه منتقدان جهانی را به خود اختصاص داد.

داستان این فیلم زندگی در بوداپست در آستانه جنگ جهانی اول را روایت می‌کند و شخصیت محوری آن دختری جوان است که به دنبال شغل می‌گردد.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

اسکار اسکار فیلم خارجی فیلم غروب فیلم ارث برنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین