کد خبر: 25788 A

پنج نکته درباره ستاره مانکن تنیس زنان / یک ژاپنی که ژاپنی بلد نیست

پنج نکته درباره ستاره مانکن تنیس زنان / یک ژاپنی که ژاپنی بلد نیست

برنده تنیس اوپن آمریکا در خارج از زمین تنیس هم بسیار خوش‌پوش و جذاب به نظر می‌رسد و رفتاری مانند مدل‌های حرفه‌ای دارد.

ایران آرت: مهدی فروتن: نائومی اوزاکا که در 20 سالگی نخستین و تنها قهرمانی در یکی از چهار گرنداسلم دنیای تنیس را برای ژاپن به ارمغان آورد، با وجود به دنیا آمدن در اوزاکا بلد نیست ژاپنی حرف بزند!

اوزاکا پس از پیروزی بر سرنا ویلیامز در فینال اوپن آمریکا با چشمانی اشکبار جام قهرمانی را در استادیوم آرتور اش در منطقه فلاشینگ میدوز نیویورک بالای سر برد. او آشکارا از دعوای تنیسور سیاهپوست آمریکایی با سرداور پرتغالی بازی آزرده‌خاطر شده بود. هر چند ویلیامز 36 دست محبت بر سر حریف جوانش کشید و از تماشاگران خواست به احترام اوزاکا به اعتراض‌های خود پایان بدهند.

این تنیسور ژاپنی بازی در سطح حرفه‌ای را از پنج سال پیش آغاز کرد و پیش از به دست آوردن بزرگ‌ترین افتخار کارنامه خود، چند ماه پیش در مسترز ایندین‌ولز در آمریکا هم به قهرمانی رسیده بود. او سابقه پیروزی بر ستاره‌هایی چون آنجلیک کربر، ماریا شاراپوا و سیمونا هالپ را در کارنامه دارد و شکست دادن ویلیامز با سابقه 23 قهرمانی در گرنداسلم‌ها بی‌تردید همه ژاپنی‌ها را به هیجان آورده است؛ از جمله شینزو آبه، نخست‌وزیر و کی نیشیکوری، سرشناس‌ترین تنیسور ژاپنی.

آنچه در پی می‌آید، نکته‌هایی از زندگی شخصی و حرفه‌ای نائومی اوزاکا، قهرمان تازه ورزش ژاپن است که خارج از زمین تنیس هم بسیار خوش‌پوش و جذاب به نظر می‌رسد و رفتاری مانند مدل‌های حرفه‌ای دارد.

1.  دومین پیروزی بر ویلیامز: آنچه در فینال اوپن آمریکا اتفاق افتاد، اولین پیروزی اوزاکا بر ویلیامز نبود. این دو ماه مارس گذشته در مسترز میامی هم مقابل هم قرار گرفتند آن بازی را ستاره ژاپنی دو بر صفر برد. هر چند آن زمان تازه چند ماه از به دنیا آمدن اولمپیا، دختر ویلیامز می‌گذشت و تنیسور آمریکایی تازه داشت خودش را گرم می‌کرد.

2.  شاید آنها که اوزاکا را فقط در زمین مسابقه دیده‌اند، فکر می‌کنند او صرفا ورزشکاری خوش‌پوش با بدنی روی فرم است اما او بیرون ورزشگاه و خارج از زمین‌های تنیس هم به همان اندازه یا بیشتر جذاب به نظر می‌رسد. کسانی که نائومی را تابستان امسال در گردهمایی اتحادیه تنیس زنان دیده بودند، حتما به خوش‌پوشی او در حد یک مدل جذاب شهادت می‌دهند.

3.  نائومی اوزاکا و سرنا ویلیامز اگر در هر چیز متفاوت باشند، در یک نکته با هم اشتراک دارند و آن داشتن یک خواهر بزرگ‌تر است که در دنیای تنیس فعالیت می‌کند. سرنا و وینس سال‌ها جذاب‌ترین خواهران تنیسور دنیا بودند؛ عنوانی که حالا از سوی ماری و نائومی اوزاکا تهدید می‌شود.

4.  وقتی در یک کنفرانس خبری از اوزاکا درباره اهدافش پرسیدند، او با جمله‌ای پاسخ داد که کمتر کسی متوجه نکته‌اش شد: «می‌خواهم بهترینی باشم که هیچکس تا امروز نبوده است.» این جمله یکی از بخش‌های ترانه‌های اصلی پوکمون است که خود ژاپنی‌ها در حد پرستش دوستش دارند. اوزاکا در توضیح حرف خود گفت: «ببخشید که متوجه نشدید. این حرف پوکمون است. می‌خواهم بهترین باشم و تا آنجا که می‌توانم پیش بروم.»

5.  او با اینکه در ژاپن به دنیا آمده و زبان مادری را خوب می‌فهمد اما هنوز نمی‌تواند مثل یک ژاپنی تند و راحت حرف بزند. این نکته در اوپن استرالیا بیش از همیشه به چشم آمد؛ جایی که اوزاکا از همراهش خواست با او فقط به زبان انگلیسی حرف بزند. از آن زمان به بعد بود که تنیسور ژاپنی تصمیم گرفت وقت‌های آزادش را خارج از زمین بازی به حضور در کلاس زبان ژاپنی و حرف زدن به زبان مادری در خانه اختصاص بدهد.

Naomi-Osaka

مدل مانکن نائومی اوزاکا تنیس تنیس زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین