کد خبر: 25766 A

«تلالو» و «حس پنهان» در تهران / برگزاری دو نمایشگاه همزمان از یک گروه هنری

«تلالو» و «حس پنهان» در تهران / برگزاری دو نمایشگاه همزمان از یک گروه هنری

پگاه نصرالهی گفت که این هفته دو نمایشگاه در تهران دارد که آثار آنها را از میان کار هنرمندان جوان کیوریت کرده است.

ایران آرت: پگاه نصرالهی کیوریتور ، این هفته دو نمایشگاه هنری در گالری‌های شهر تهران دارد. نمایشگاه «تلالو» در گالری خورشید و نمایشگاه «حس پنهان» در گالری شیث. این کیوریتور درباره این دو نمایشگاه به ایران آرت گفت: نمایشگاه «تلالو» هفدهم شهریور با ۳۵ اثر از ۳۵ هنرمند افتتاح شد. آثار این نمایشگاه شامل نقاشی و حجم هستند و میان آنها هم اثر رئال به چشم می‌خورد و هم آبستره.

او گفت: آثار این نمایشگاه با بررسی کارشناسان هنری انتخاب شده‌اند و ملاک ما برای انتخاب آنها این است که حس هنری را به مخاطب منتقل کنند. همچنین از پذیرش آثاری که از اثر هنرمندان دیگر کپی شده باشند امتناع می‌کنیم. هرچند کپی‌هایی که از نظر حس و رویکرد هنری دارای حرف تازه‌ای باشند را در شرایط خاصی قبول می‌کنیم.

سه

وی افزود: عنوان «تلالو» را انتخاب کردم چون به دنبال درخشندگی و نوری بودم که در ذهن هنرمند حین تولید اثر ایجاد می‌شود. در واقع این تلالو از فکر هنرمند به مخاطب می‌رسد.

نصرالهی درباره نحوه پذیرش آثار نیز گفت: ما در گروهی به نام پگانا فعالیت می‌کنیم و هنرمندان داوطلب عکس آثارشان را برای بررسی به کارشناسان ما می‌سپارند. هدف ما در واقع حمایت از هنرمندان ناشناخته است. این هنرمندان را از طریق فراخوان و فضای مجازی شناسایی می‌کنیم و برای آنها نمایشگاه برگزار می‌کنیم.

او گالری‌گردی را یکی دیگر از اهداف گروه خود دانست و گفت: در این پروسه به نوعی گالری‌گردی می‌کنیم و هنرمندان را با گالری‌داران آشنا می‌کنیم و امکان کشف استعدادها را فراهم می‌کنیم.

پگاه نصرالهی درباره نمایشگاه «حس پنهان» نیز گفت: حس پنهان درواقع حسی است که از نهان قلب می‌آید. هنرمندان این حس را خلق می‌کنند و به یک اثر روح و معنا می‌دهند. تعداد آثار حجم این نمایشگاه بیشتر از نمایشگاه «تلالو» است و تلاش کردیم آثاری از جنس چوب، فلز، گِل و فایبرگلاس را گردآوری کنیم. همچنین برخی از این آثار سورئال و برخی رئال هستند.

یک

نصر الهی در پایان گفت: برای روز افتتاحیه این نمایشگاه از استادان هنری دعوت کردیم که درباره هنر سخنرانی کنند و گمان می‌کنیم این سخنرانی‌ها باعث غنای نمایشگاه برای هنرمندان جوان می‌شود.

 نمایشگاه گروهی «تلالو»  تا 21 شهریور در گالری خورشید به نشانی بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷٠، طبقه یک، واحد ۱ برپاست.

همچنین نمایشگاه گروهی «حس پنهان» تا 21 شهریور در نگارخانه شیث به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی برگزار می‌شود.

 

 

 

گالری خورشید گالری شیث پگاه نصرالهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین