کد خبر: 25701 A

خالق "ارباب حلقه‌ها" بر صدر نشست

خالق "ارباب حلقه‌ها" بر صدر نشست

کتاب منتشر نشده جی.آر.آر تالکین پس از 45 سال روانه بازار شد.

ایران آرت: مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته «سقوط گاندولین» نوشته جی. آر. آر. تالکین و ویراستاری کریستوفر تالکین در هفته نخست انتشار به فهرست پرفروش‌ها راه یافته‌اند.

به گزارش ایبنا، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی هفته اول سپتامبر خواهیم داشت.

«سقوط گاندولین» نوشته جی. آر. آر. تالکین، نوشته فقید انگلیسی است که تاکنون منتشر نشده بود و حالا پس از 45 سال از مرگ نویسنده به شکل کتاب وارد بازار شده است. تالکین برای مردم دنیا با کتاب «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» معروف است که نسخه‌های سینمایی معروفی هم دارند. «سقوط گاندولین» هزار سال قبل از اتفاقات «ارباب حلقه‌ها» رخ می‌دهد و در آن قهرمانی به نام تیور به شهری مخفی سفر می‌کند. کریستوفر تالکین، پسر نویسنده‌یِ انگلیسی مسئولیت ویراستاری این داستان را بر عهده داشته است.

«تکاور تگزاس» داستانی دیگر از جیمز پترسون با همکاری نویسنده دیگری است و در هفته نخست انتشار در جایگاه نخست پرفروش‌ها قرار گرفت اما این هفته در جایگاه دوم قرار گرفت.آندرو بورل در این اثر با پترسون همکاری کرده است. البته این سومین کتاب پترسون در سه هفته اخیر است اما تنها «تکاور تگزاس» در فهرست پرفروش‌های «نیویورک‌تایمز» قرار گرفت. شغل و شهرت روری ییتز، شخصیت اصلی داستان در خطر است زیرا به قتل همسر سابقش متهم شده است. داستان معمایی و جنایی که خواننده را تا پایان و زمان دریافتن حقیقت میخکوب می‌کند.

«رئیس‌جمهور گم شده است» نوشته بیل کلینتون و جیمز پترسون پس از گذشت 13 هفته از انتشار برای اولین در رده سوم قرار گرفت. این کتاب پیش از این 10 هفته در رده نخست و دو هفته در رده دوم قرار داشت. «رئیس‌جمهور گم شده است» داستان تهدیدی است که نه تنها کاخ سفید بلکه کل آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زمزمه‌هایی از حمله سایبری به گوش می‌رسد و همه خبر از وجود جاسوسی در کابینه دولت می‌دهند. حتی خود رئیس‌جمهور هم از مظنونین به شمار می‌رود اما کمی بعد خود رئیس‌جمهور ناپدید می‌شود. این کتاب به زودی توسط شبکه تلویزیونی «شو تایم» به سریالی تلویزیونی تبدیل می‌شود.

«بیگانه» نوشته استفن کینگ پس از گذشت 15 هفته از انتشار همچنان در این فهرست قرار دارد و این هفته با یک پله صعود در رده چهارم جای گرفته است. جسد پسرکی در وسط شهر پیدا می‌شود. آثار انگشت و همچنین شواهد حکایت از گناهکاری شهروندی محبوب به نام تری میتلند دارد. تری پدر دو دختر و مربی است. کارگاه آندرسون که روزی پسرش را برای آموزش به کلاس تری می‌برد، دستور دستگیری‌اش را صادر می‌کند. تحقیقات ادامه می‌یابد و پرسش‌های زیادی مطرح می‌شود. کینگ در کتاب جدیدش تنش زیاد و تعلیقی غیرقابل‌تحمل خلق می‌کند. به نظر می‌رسد تری میتلند انسان خوبی است، اما آیا شخصیت جدید کینگ دارای دو چهره مختلف است؟ جواب این سؤال خواننده را شوکه خواهد کرد، زیرا استفن کینگ تنها انسان روی زمین است که خوب می‌داند چطور مخاطبانش را پای کتابش میخکوب کند.

«سقوط» نوشته ساندرا براون در هفته نخست انتشار موفق شد در رتبه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گیرد اما پس از چهار هفته در جایگاه پنجم قرار گرفت. خلبانِ داستان براون مأموریت دارد جعبه سیاهی را به دکتری در گرجستان برساند اما در میانه راه دچار مشکلات عجیبی می‌شود که معمای داستان را خلق می‌کند.

جیمز پترسون سقوط گاندولین جی.آر.آر تالکین کریستوفر تالکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین