کد خبر: 25700 A

تمجید کلر دنی از دو ستاره بازیگری

تمجید کلر دنی از دو ستاره بازیگری

کارگردان مشهور فرانسوی به ستایش رابرت پتینسون و کریستن استوارت پرداخت.

ایران آرت: کلر دنی کارگردان سرشناس فرانسوی که فیلم جدیدش «حیات متعالی» را با بازی رابرت پتینسون ساخته، می‌گوید همه فیلم‌های سری عامه پسند «گرگ و میش» با بازی پتینسون و کریستن استوارت را دیده و کار این دو بازیگر در این مجموعه فیلم خون آشامی را «قهرمانانه» توصیف کرد.

به گزارش آی سینما، این فیلمساز که فیلم‌هایش در جشنواره‌هایی مثل کن و ونیز و لوکارنو موفق بوده، درباره پتینسون گفته است: «فکر می‌کنم او یک مرد جوان عالی و یک بازیگر جوان بی‌نظیر است. او باهوش و شاعر مسلک و برای من یک شوالیه است. من چهار قسمت از «گرگ و میش» را دیدم و از کار قهرمانانه دو بازیگر نقش اصلی حیرت کردم.»

1111

«حیات متعالی» یک فیلم علمی-تخیلی است که داستانش در فضا می‌گذرد و پتینسون نقش خلافکاری را بازی می‌کند که برای مجازات و حبس به فضای بیرون از کهکشان فرستاده می‌شود. این اولین فیلم کلر دنی به زبان انگلیسی است و نخستین نمایش جهانی‌اش در جشنواره تورنتو رقم می‌خورد.

دنی گفته که ابتدا می‌ترسید پتینسون برای بازی در این نقش بیش از حد جوان باشد، اما هوش و استعداد این بازیگر نظرش را تغییر داد. او همچنین از تاثیر فیلم‌های استنلی کوبریک و آندره تارکوفسکی بر خود توضیح داده است.

به گفته دنی او «ادیسه فضایی ۲۰۰۱» و «سولاریس» تارکوفسکی را در ذهن داشته، اما بیشتر به فیلم‌های با موضوع زندان فکر می‌کرد: «فیلم من بیشتر شبیه فیلم‌های زندان است و رنگ آن فیلم‌ها را دارد. منبع اصلی الهام من، اگر بخواهم صادق باشم، بازیگرانم بودند.»

رابرت پتنسون کریستن استوارت کلر دنی گرگ و میش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین