کد خبر: 25672 A

محمد فوقانی برترین عکاس سینمای ایران شد / نمایش آثار در گالری سلام

محمد فوقانی برترین عکاس سینمای ایران شد / نمایش آثار در گالری سلام

چهارمین جشن سالانه عکاسان سینمای ایران به دبیری نیکی کریمی، با تجلیل از پنج سینماگر و معرفی محمد فوقانی بعنوان عکاس برتر سال سینمای ایران برگزار شد.

ایران آرت: نیکی کریمی دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران در آغاز مراسم برای خیرمقدم به مهمانان متن کوتاهی قرائت کرد و گفت: ایستادن و کار کردن با وجود مشکلات این روزها ممکن است به پوست کلفتی تعبیر شود اما معتقدیم این جمع ها از منبعی لایزال بهره می گیرد و آن عشق است؛ عشق به سینما و هر آنچه می آفریند.

بنا بر گزارش مهر، در ادامه با حضور حسن فتحی و حمید محبی از امیر عابدی عکاس باسابقه سینمای ایران تجلیل شد. حسن فتحی در این بخش در سخنان کوتاهی گفت: هر کدام از ما در مقام فیلمسازی در سینما و تلویزیون با عکاسان بسیاری کار کرده ایم. برای من در این میان همکاری با امیر عابدی تجربه ویژه تری بوده است؛ عکاسی که هم عکس‌های فوق العاده ای می‌گیرد و هم حضورش را در حین کار احساس نمی‌کنید.

در بخش دیگری از آیین چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران، شهاب الدین عادل، هوشنگ گلمکانی و مرتضی پورصمدی بعنوان هیات داوران جشن روی صحنه آمدند. گلمکانی در این بخش بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

اردلان آذری عکاس فیلم «امیر» بعنوان استعداد برتر از میان عکاسان غیرعضو در انجمن عکاسان سینما معرفی شد. سپس امید صالحی عکاس فیلم «درساژ» و حسن هندی برای فیلم «پاسیو» بعنوان نامزدهای این دوره تجلیل شدند.

بنابر رای هیات داوران امیرحسین شجاعی برای فیلم «اتاق تاریک» و سمیه جعفری برای فیلم «کشتی آلان» موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

محمد فوقانی برای فیلم «سوتفاهم» تندیس برگزیده چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران را از آن خود کرد.

هنرمندانی همچون ابوالفضل پورعرب، رضاکیانیان، سعید سهیلی، فرهاد توحیدی، بابک کریمی، حسن فتحی، محمدحسین مهدویان، حمید نعمت الله، افشین هاشمی، گوهر خیراندیش، مجتبی راعی، محمدمهدی عسگرپور، احمدرضا معتمدی، سهیلا گلستانی، امیرحسین رستمی و... از سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

علاقمندان از ١٧ الی٢١ شهریور می‌توانند از ساعت ١٥ تا ٢٠ از نمایشگاه بهترین عکس‌های سال سینمای ایران در گالری «سلام» بازدید کنند.

 

 

نیکی کریمی حسن فتحی محمد فوقانی امیر عابدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین