کد خبر: 25664 A

ببینید: برترین ساختمان‌های 2018 به انتخاب مجله تایم

ببینید: برترین ساختمان‌های 2018 به انتخاب مجله تایم

برترین پروژه‌های معماری سال 2018 با در نظر گرفتن معیارهایی همچون کیفیت، اصالت و نوآوری انتخاب شدند.

ایران آرت: مجله تایم (TIME) نیویورک فهرستی از ساختمان‌های مهم که در سال 2018 افتتاح شده‌اند، منتشر کرد.

این لیست شامل 14 ساختمان با کاربرای‌های متنوع است که توسط ویراستار، خبرنگاران و نویسندگان مجله انتخاب شده است. معیار انتخاب داوران بر حسب کیفیت، اصالت، نوآوری، پایداری و نفوذ پروژه‌ها بر قشر عموم جامعه بوده است. این لیست شامل بسیاری از دلخوشی‌های معمارن قدیمی و جوان است که توسط معماران معروف قدیمی و جدید طراحی شده است. همچنین بازخورد عموم نسبت به پروژه‌های زیر یکی از معیارهای داوران بود.

در ادامه پروژه‌های منتخب مجله تایم را بررسی خواهیم کرد. این مطلب توسط سایت آرل گردآوری شده است.


موزه هنرهای معاصر آفریقای جنوبی: کالبدی بتنی اما غنی

1

موزه هنرهای معاصر آفریقای جنوبی، پاسخی به نیازهای فرهنگی این کشور بود. پروژه‌ای که لقب بزرگترین موزه جهان به لحاظ وسعت را یدک می‌کشد و یکی از شاخص‌ترین ساختمان‌ها در طول 1 سال گذشته است. پروژه‌ای که در چندین رویداد معماری و فرهنگی رتبه کسب کرده است.

 

هتل رویایی Mar Adentro سواحل کالیفرنیا: هتلی که تاکنون ندیده‌ایم

2

هتل Mar Adentro در اصل توسط معماری مکزیکی، مایکل آنجلو آراگونس طراحی شده بود. اما با بازسازی و مرمت‌های صورت گرفته  ما را با مجموعه‌ای کاملا مینیمال روبرو  می‌کند که مانند قایق‌های مکعبی بر روی آب معلق است. میزان جزئیات بین حجم ساختمان‌های سپید و لبه آب به حدی دقیق است که انگار مجموعه بر روی آب ساخته شده است.

 

مرکز فرهنگی Teopanzolco مکزیک: تاریخچه کهن

3

مجموعه فرهنگی Teopanzolco ساختمانی با پیش زمینه ارتباط با گذشته است. این ساختمان با تاثیری نسبتا آینه وار از هرم‌های باستانی آزتک‌ها که نزدیک به این پروژه واقع شده، تلاش کرده تا بخشی از هویت باستانی شهر را به پروژه‌ای معاصر ببخشید.

 

سالن کنسرت ونوس برلین: بی‌نظیرترین تلفیق سال

4

همانطور که به شکل بصری هم قابل مشاهده است، سالن کنسرت ونوس شامل یک برج شیشه‌ای بر روی یک انبار غول پیکر قدیمی آجری است که توسط هرزوگ و دی موران طراحی شده است. این ساختمان از سه طرف توسط آب احاطه شده و به واسطه محدودیت‌های ورود و خروج، مساله مهمی برای حل این موضوع توسط تیم طراحی بود. همچنین حل مساله آکوستیک در این ساختمان از چالش‌های طراحی تیم معماری به شمار می‌رفت که این مورد به وسیله کانسپت سقف موجدار شیشه‌ای به خوبی حل شده است.


موزه آزمایش دانمارک: آزمایشگاه  مِس

5

پله مارپیچی از جنس مس شاخص‌ترین بخش موزه آزمایش است، که فرم آن بر اساس الگوی DNA  طراحی شده و در سال 2017 برای بار دوم افتتاح شد. استقبال گسترده عموم از این ساختمان باعث شد تا محدوده‌ای از شهر که این پروژه در آن واقع شده، رشد چشمگیری داشته باشد.


بنای یادبود صلح و عدالت آمریکا: ادای احترام

6

اکثر موزه‌های عمومی تاریخ را تحسین می‌کنند اما در اعماق جنوب کشور آمریکا، ساختمانی طراحی شده که احترام ویژه‌ای برای قربانیان جنگ قائل است. استودیو معماری MASS با هدف خلق یک کالبد شفاف و معنادار، بخشی از تاریخ آمریکا را منعکس می‌کند.

 

ساختمان سونای فنلاند: فرهنگ فنلاندی

7

کلمه فنلاند به خودی خود معرف ویژگی‌های معماری این کشور و به معنای پایداری است. تاسیسات آبریز و سونای خشک هلسینکی یکی از جالب توجه‌ترین ساختمان‌های معماری شده در سال 2018 است که بنا به سنت و قوانین این کشور از انرژی‌های باد و نور خورشید، و متریال بازیافت شده بیشترین بهره را می‌برد.


کتابخانه تیانجین: بزرگ، عظیم و نورانی

8

اگر ساختمان کتابخانه را خسته کننده و یکنواخت به نظر می‌آید، باید نگاهی به کتابخانه ملی تیانجین چین بیاندازد. جایی که زیگورات تعریف مدرنی را از طراحی داخلی، نورپردازی، قفسه بندی کتابخانه را به ما نشان می‌دهند. کتابخانه ملی تیانجین شاخص‌ترین پروژه گروه معماری MVRDV است.

 

ساختمان میراث فرهنگی و هنر تای کوان: نمای  زیبا و کارآمد

9

بزرگترین پروژه ساختمانی که در کشور هنگ کنگ بازسازی شده است. بازسازی این مجموعه تلفیقی از ساختمان سابق اداره پلیس و ساختمان قضایی هنگ کنگ است. طراحی نمای ساختمان تای کوان به خاطر الگوی پارامتریک خود، به عنوان یک پوسته ثانویه عمل کرده و نقش فیلترکننده نور را ایفا می‌کند.


مرکز فرهنگی شاه عبدل عزیز: سرابی که به حقیقت بدل گشت

10

به طور حتم مهم‌ترین پروژه کشور عربستان جنوبی است که در سال اخیر به اجرا رسیده و طرح آن توسط گروه معماری Snøhetta ارائه شده است. پروژه فوق اولین نمونه از  معماری انتزاعی کشور عربستان محسوب می‌شود که عنوان کننده تغییرات زیرساخت‌های این کشور از شکلی سنتی و کلاسیک به سمت سبک‌های نوگراست.


موزه لوور ابوظبی: گران قیمت و چشمگیر

11

در وحله اول بزرگترین برداشتی که از پروژه موزه لوور ابوظبی داریم، پرداخت 1 میلیارد دلار برای شاخص ساختن کلمه لوور به عنوان یک مرکز فرهنگی و تاریخی است. با وجود اینکه هزینه ساخت این موزه سرسام آور بوده، اما نمایش آثار ونگوگ، مونه و داوینچی  در ساختمانی که ژان نوول طراحی کرده بسیار هیجان انگیز است. موزه لوور ژان نوول در اوظبی جزء اولین فاز خاتمه یافته از مجموعه‌های فرهنگی این شهر به شمار می‌رود و قطعا شاخص‌ترین آن‌ها نیز، محسوب می‌شود.


هتل Murray: بهترین تغییر کاربری سال

12

طراحی هتل لاکچری و مدرن 336 اتاقه Murray توسط نورمن فاستر پروژه‌ای متفاوت از این معماری انگلیسی است که بیشتر پروژه‌های معماری خود را به سبک هایتک ارائه کرده است. این پروژه یک باغ هتل بزرگ بوده که در مرکز شهر هنگ کونگ واقع شده و به واسطه طراحی نمای پانورامیکی که دارد تصویر یکپارچه‌های را به 4 ضلع سایت ارائه می‌دهد. مهم‌ترین عرصه هتل به عنوان فرصتی برای طراحی، باغ آن است که ضلع غرب و شرق ساختمان را به سایت متصل کرده و پوشش مناسبی را در پایین ساختمان فراهم کرده است.


هتل ماکائو: هتل شهر رویاها

13

محل این برج هتل، در شهر کاتوی در شبه جزیره ماکائو قرار دارد و شروع ساخت آن توسط گروه معماران زاها حدید انجام شده است. این ساختمان حسن ختامی از آخرین کارهای زاها حدید محسوب می‌شود که چند ماه پیش از فوت او به اتمام رسید. ساختمانی 40 طبقه که از فولاد و شیشه ساخته شده و الگوی نما و حجم آن با الهام از خطوط سیال هنر چینی طراحی شده است.


پل طلایی ویتنام: در دستان ویتنام آسوده باش

14

در نگاه اول دو دست عظیم سنگی غول پیکر که از کوه‌های مرکزی ویتنام ظهور می‌کند، در ذهن خرابه‌های باستانی را تداعی می‌کند، "اما فریب خورده اید". تلفیق بی‌نظیر سازه و فایبرگلاس ترکیب رویایی از یک پل معلق در ویتنام ساخته است.  این پل در ماه ژوئن برای بازدید گردشگران در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا افتتاح شد.

مجله تایم معماری ساختمان طراحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین