کد خبر: 25625 A

تاکید فرهاد فخرالدینی به ساخت تندیس یک موزیسین

تاکید فرهاد فخرالدینی به ساخت تندیس یک موزیسین

فرهاد فخرالدینی با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که حسن کامکار به هنر کشور ارزانی داشته، بر ساخت و نصب سردیس این استاد موسیقی تاکید کرد.

ایران آرت: نشست اساتید شورای عالی موسیقی ایران با هنرمندان عرصه موسیقی کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرهاد فخرالدینی، موزیسین و رهبر ارکستر ایرانی در این نشست اظهار داشت: امروز به هنرستان هنرهای زیبای سنندج رفتیم و استعدادهای بسیار خوبی را دیدم که شاید این سطح از استاد در هیج کجای کشور دیده نشود.

وی افزود: روز اول ورود به سنندج، به مکانی بسیار حیرت‌انگیز مملو از آثار بسیار زیبای استاد هادی ضیاءالدینی رفتم. به جرأت می‌توانم بگویم با دیدن شهرهای بسیار زیبایی چون سن پترزبورگ، رم، فلورانس و ... که مهد صنعت و هنر مجسمه‌سازی است، توانایی این استاد را در حد و اندازه بزرگترین اساتید این کشورها می‌دانم.

عضو شورای عالی موسیقی ایران، حضور کودکانی قدرتمند در نوازندگی در سازهای سخت چون ترمپو را در ارکستر فیلارمونیک مورد توجه دانست و گفت: این نوازنده ۱۲ ساله از آینده‌داران موسیقی ایران خواهد بود که امیدوارم با تلاش و ادامه اصولی فعالیت موسیقایی شان به زودی به این جایگاه برسند.

وی درباره کردستان گفت: کردستان سرشار از ملودی، نشاط ، شادی و سربلندی است و این ملت ملتی زنده است که نشاط در درونش موج می‌زند.

وی اشاره به خدمات ارزنده استاد حسن کامکار به فرهنگ و هنر موسیقی کشور، بر ساخت سردیس وی در سنندج تأکید و عنوان کرد: تربیت بزرگ خانواده‌ای چون خانواده کامکار به مانند یک دانشگاه تمام عیار هنر موسیقی و پایه‌ریزی فعالیت امروز موسیقی در استان توسط کسانی که زمانی افتخار شاگردی این مرد بزرگ را داشته‌اند می‌طلبد تا مسؤولان استان به عنوان یک اولویت، یکی از بهترین میادین سنندج و دیگر شهرهای استان را مزین به نام و سردیس این استاد برجسته کنند.

حسن کامکار موسیقی‌دان، نوازندهٔ ویولن و بنیان‌گذار گروه موسیقی کامکارها بود. او ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۱ درگذشت.

حسن کامکار

فرهاد فخرالدینی کامکارها حسن کامکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین