کد خبر: 25616 A

کنسرت خیابانی در مخالفت با خارجی‌ستیزی

کنسرت خیابانی در مخالفت با خارجی‌ستیزی

هزاران آلمانی به خیابان آمدند تا به خارجی‌ستیزی راستگرایان افراطی "نه" بگویند.

ایران آرت: گروه‌های معتبر موسیقی در آلمان عصر روز دوشنبه در شهر کمنیتس کنسرتی بزرگ برگزار کرده‌ و مخالفت خود را با خارجی‌ستیزی و خشونت علیه خارجیان در این کشور به نمایش گذاشتند.

گروه‌های موسیقی بنامی چون "Kraftklub"، "Toten Hosen" و "Feine Sahne Fischfilet" در این کنسرت به صحنه رفته و برای شهروندان برنامه اجرا کردند.

این کنسرت پس از کشته شدن یک مرد آلمانی ۳۵ ساله در جریان دعوای گروهی از ملیت‌های گوناگون در جشنی خیابانی در شامگاه روز شنبه سوم شهریور (۲۵ اوت) برگزار شد.

دادستانی آلمان دو مرد سوری و عراقی را متهم شناخته و علیه این دو حکم بازداشت صادر کرده است. بعد از این حادثه شهر کمنیتس هنوز روی آرامش به خود ندیده است.

واقعه کمنیتس و کشته شدن مرد آلمانی سبب شد که گروه‌های افراطی راستگرا به خارجی‌های این شهر حمله و دست خود را به نشان سلام هیتلری بلند کنند. بعدازظهر روز شنبه گروه راستگرای "طرفداران کمنیتس" هواداران خود را به خیابان‌ها کشاند. در پایان روز حزب راستگرای "آلترناتیو برای آلمان" و جنبش ضد خارجی "پگیدا" به طور مشترک در کمنیتس تظاهرات کردند.

در جریان کنسرت کمک‌های مالی علاقمندان جمع‌آوری شد و نیمی از این پول به خانواده مرد کشته شده در جریان دعوای گروهی تحویل داده شد. نیمی دیگر از این پول نیز قرار است به سازمان‌های ضد فاشیستی، ضد نژادپرستی و سازمان‌های مدافع جامعه مدنی در ایالت زاکسن آلمان برسد.

به نقل از دویچه‌وله، شرکت‌کنندگان در کنسرت از شهرهای دور و نزدیک به کمنیتس آمده بودند تا به خارجی‌ستیزی راستگرایان افراطی "نه" بگویند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، چند روز پیش برگزاری کنسرت را از طریق صفحه فیسبوک خود به اطلاع عموم رساند. همین امر سبب شده که بعضی به او انتقاد کنند که با چپ‌گراها علیه راست‌های افراطی متحد شده است.

کمنیتس سومین شهر بزرگ ایالت زاکسن آلمان بعد از درسدن و لایپزیگ است. این شهر ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود هشت درصد از آن پیشینه خارجی دارند. پیش از وحدت آلمان، یعنی تا سال ۱۹۹۰، این شهر "شهر کارل مارکس" نامیده می‌شد.

کنسرت موسیقی راک کنسرت خیابانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین