کد خبر: 25553 A

شانلی مومنی از «دستگاه بازی‌ساز» رونمایی می‌کند

شانلی مومنی از «دستگاه بازی‌ساز» رونمایی می‌کند

شانلی مومنی معتقد است، برگزاری نمایشگاه هنری فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و اندیشه هنرمند است.

ایران آرت: نمایشگاه آثار نقاشی شانلی مومنی تحت عنوان "دستگاه بازی‌ساز " از روز جمعه 16 شهریورماه به مدت یک هفته در گالری زمان هنر برپا می‌شود.

مومنی درباره نمایشگاه خود و نحوه شکل‌گیری ایده برپایی این نمایشگاه گفت: هنر بخشی از وجودم و نقاشی جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی من است. نقاشی را در طی این سال‌ها نزد استادان برجسته‌ای چون مهدی علیزاده، محمدرضا آتشزاد، نصرت‌الله مسلمیان و ... فرا گرفته‌ام و نهایتا در دوره کیوریتوری موسسه سکو زیر نظر استاد زروان روح‌بخشان و عیسی جباری توانستم به ایده خود جهت داده و مجموعه "دستگاه بازی‌ساز" را شکل دهم.

این هنرمند جوان در مورد تعداد و مدت زمان شکل‌گیری آثار بیان کرد: این مجموعه طی یک سال شکل گرفته و شامل 22 اثر در ابعاد مختلف است که برخی از آن‌ها به هم وابسته هستند و در نهایت 12 اثر مستقل را تشکیل داده‌اند.

وی در مورد شیوه اجرای آثار و محتوای آن‌ها نیز اظهار کرد: برای اجرای این آثار از رنگ اکریلیک بر روی بوم استفاده شده و سعی کردم بین فرم‌های عینی و انتزاعی توازن برقرار کنم. هر یک از عناصر بصری روایت نمادینی دارند که هر بیننده از ظن خود می‌تواند آنها را تفسیر نماید و با فراز و فرودهای زندگی روزمره خود درآمیزد. به لحاظ محتوا "دستگاه بازی‌ساز" نمایش همزمانی تقابل دوگانه اندوه و شادی است و مکانیسم ناخودآگاه فردی در فضایی شلوغ خود را بروز می‌دهد. کنار هم‌نشینی رنگ‌های تند و درخشان در فضایی تاریک و نیز شکل‌های نمادین و چرخش مدام همه چیز، گویی قصد دارد سرگیجه‌ای میان اندوه و شادمانی را تداعی کند.

مومنی در ادامه درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه هنری، یک جنبش ضروری برای هر هنرمند است و فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و اندیشه هنر او؛ من نیز تلاش کردم به باورهایم از زندگی روزمره روح ببخشم و آنها را در معرض دید هنردوستان قرار دهم.

وی همچنین درباره سلیقه مخاطبان امروز هنرهای تجسمی نیز گفت: از قرن هجدهم به بعد، مفهوم زیبایی بیشتر جنبه روانشناسی به خود گرفته است و عوامل روانی و اجتماعی بر ادراکات انسان اثرات مهمی بر جای می‌گذارند و در احساس او از زیبایی نیز موثرند؛ بنابراین به عقیده من هر فردی می‌تواند مخاطب هنرهای تجسمی باشد و با ذهن و ادراک خود با اثر ارتباط برقرار کند. زیبایی امری ذهنی و انتقال ناپذیر است و دوست داشتن، دلیل و برهان نمی‌خواهد.

نمایشگاه "دستگاه بازی ساز " از روز جمعه 16 شهریور ماه تا 21 شهریور ماه در گالری زمان هنر برپاست و علاقمندان می‌توانند برای دیدن آثار به این گالری مراجعه کنند.

 

گالری زمان هنر آموزشگاه سکو شانلی مومنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین