کد خبر: 25528 A

ببینید: فرم چرخشی و عجیب یک برج مسکونی

ببینید: فرم چرخشی و عجیب یک برج مسکونی

برج MIRA با فرم چرخشی و پیچیده برای سان‌فرانسیسکو طراحی شده است.

ایران آرت: استودیو Gang تصاویری از طرح پیشنهادی بلند پروازانه خود در قالب برجی به نام mira در قلب سان‌فرانسیسکو منتشر کرد. در حال حاضر این برج در دست ساخت است. برجی با ارتفاع 400 فوت و تقریبا شامل  400 واحد مسکونی است که 40% آن کمتر از قیمت بازار عرضه خواهد شد. در طرح کلی این پروژه برتکامل المان ها و ویژگی معمول پنجره ها  عریض و بلند خانه های سانفرانسیسکو تمرکز شده است.دراین برج پنجره ها در تمام طول ارتفاع برج طراحی شده اند تا دید و منظره ی مناسبی به سرتاسر شهر داشته باشد.

به گزارش آرل، فرم چرخشی پویا برج MIRA، دیواری با سیستم نمایشی پیچیده است. پنجره ها به ساختار تکراری دال در گوشه های ساختمان متصل شده اند. میتوان گفت یکی از ویژگی های این طراحی کاهش مصرف انرژی است.این نما دارای شفافیتی 55% است. همچنین ظاهر خاص و منحصر به فرد آن با چشم اندازی نزدیک به 180 درجه بسیار قابل توجه است.

 طراحی مجدد پنجره های خلیج سانفرانسیسکو،کیفیت و پویایی این منطقه را تقویت کرده است.تمام ارتفاع 400 فوتی این برج مارپیچ طراحی شده است.پنجره های به سبک خلیج،باعث ایجاد فضای خاص در هر طبقه میشود همچنین تمام طبقات لذت استفاده از هوای تازه را خواهند برد.در این برج در تمام ساعات طول روز کیفیت نور خورشید تغییر میکند .

عملکرد زیست محیطی و پایدار در قلب طراحی این برج گنجانده شده است. از جمله ویژگی های پایدار پروژه می توان به سیستم بازیافت آب شیرین،بام سبز و تجهیزات بهره وری بالا اشاره کرد.درطراحی نما با عملکرد بالا و سیستم تهویه مطبوع VFR از ضوابط استفاده تا گواهینامه های لازم گرفته شود.

اگرچه در ابتدای طراحی، هدف رفع نیاز مسکن مردم درسانفرانسیسکو بوده است اما معماری و هنر معمار به خوبی در این طراحی نمایان شده است.

borj (2)

borj (3)

borj (4)

borj (1)

معماری طراحی داخلی طراحی سانفرانسیسکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین