کد خبر: 25491 A

یک سیاستمدار بدنام در اسکار

یک سیاستمدار بدنام در اسکار

کشورهای اکوادور و کرواسی فیلم‌های خود برای اسکار را معرفی کردند.

ایران آرت: «پسر مرد» به کارگردانی مشترک لوییز فلیپه فرناندز-سالوادور و پابلو آگوئرو به نمایندگی از سینمای اکوادور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند. اکوادور سومین کشور منطقه آمریکای جنوبی پس از کلمبیا و ونزوئلاست که نماینده خود را برای حضور در اسکار ۲۰۱۹ معرفی می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، این فیلم در جنگل‌های آمریکای جنوبی ساخته شده و درباره یک جوان محتاط آمریکایی به نام پیپه از حاشیه‌های پولدارنشین مینیاپلیس است که در کمال بی‌میلی به پدر مرموزش در اکوادور می‌پیوندد. پدر و پسر در سرزمین مادری‌شان راهی سفری برای یافتن گنجینه طلای اینکاها می‌شوند و پسر جوان در این ماجراجویی پرخطر درمی‌یابد او و پدرش راهی برای فرار و رهایی از دست سرنوشت خانوادگی ندارند.

«پسر مرد» هفتمین نماینده اکوادور در رقابت اسکار از سال 2000 است که تا امروز به یک نامزدی و قرار گرفتن در فهرست نامزدهای ابتدایی هم ختم نشده است. برنامه نمایش فیلم در اکوادور و دیگر نقاط دنیا هنوز مشخص نیست.

کروواسی هم که تا امروز 26 نماینده به اسکار معرفی کرده و چشم‌انتظار نخستین نامزدی است، امسال با «مامور هشتم» وارد رقابت اسکار نود و یکم شده است. این فیلم کمدی به کارگردانی ایوان زالای بر اساس رمانی از رناتو بارتیچ ساخته شده و داستان یک سیاستمدار بدنام است که به جزیره‌ای دورافتاده در کروواسی تبعید می‌شود تا نخستین انتخابات رسمی آنجا را سازماندهی و برگزار کند؛ ماموریتی که هفت مامور پیشین از عهده به سرانجام رساندن آن برنیامده‌اند.

فیلم 139 دقیقه‌ای «مامور هشتم» دومین تجربه کارگردانی زالای 49 ساله و نخستین تجربه او در راه رقابت در اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان است. فیلم اوایل سال جاری میلادی در کروواسی به نمایش عمومی درآمده و نخستین نمایش بین‌المللی آن ماه گذشته در سی و ششمین جشنواره فیلم مونیخ در آلمان بود.

اکوادور اسکار اسکار 2019 اسکار فیلم خارجی کرواسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین