کد خبر: 25485 A

سرانجام کار ناتمام ناصر چشم‌آذر

سرانجام کار ناتمام ناصر چشم‌آذر

کار نیمه‌ تمام ناصر چشم‌آذر در روز تولدش در قالب یک آلبوم منتشر می‌شود.

ایران آرت: همسر ناصر چشم‌آذر فقید، از کار ناتمام این هنرمند می‌گوید و اینکه قرار بود این اثر برای هفت میدان شهر ساخته شود. آنها قصد دارند این قطعات را در روز تولد ناصر چشم‌آذر به صورت آلبوم عرضه کنند.

به گزارش ایسنا، شب چهارم جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، به نکوداشت زنده‌یاد، ناصر چشم‌آذر گذشت.

در این مراسم همسر ناصر چشم‌آذر درباره این هنرمند چنین می‌گوید: "ناصر، نماد مهربانی و مهرورزی بود، انسانی پر از انرژی و هنر، مردم ‌دوست و مردم‌دار. نوآور بود و با زبان انسانیت با مردم حرف می‌زد. او از خودش بیرون آمده بود، به عشق رسیده بود..." و چشم "شیرین" نم باران عشق می‌گیرد، حرف‌هایش در سالن چشمه می‌شود و همه دل‌تنگ شور نواز، ناصر چشم آذر می‌شوند.

شیرین احمدلو ادامه می‌دهد، ناصر عاشقانه برای مردم و به ویژه کودکان کار کرد و موسیقی استاندارد از خود به جا گذاشت، ناصر به واسطه عشقش به کودکان اولین کنسرت خود را چهار سال پیش، پس از چهل سال دوری از صحنه، در مهرماه و هم‌زمان با آغاز مدارس اجرا کرد.

همسر چشم‌آذر در پاسخ به پرسش "آیا کار ناتمامی از این هنرمند وجود دارد و کسی متولی اتمامش شده" به خبرنگار ایسنا گفت: "آقای چشم آذر یک کار ناتمام دارد به نام "هفت میدان" که به سفارش شهرداری تهران برای هفت میدان شهر ساخته شده و تمام کارها انجام شده بود و ما در تلاشیم تا روز تولد ایشان، ۱۰ دی‌ ماه این اثر به‌ صورت آلبوم رونمایی شود، همچنین کارهای دیگری هم دوست داریم انجام بدهیم، مثل کتاب نت کارهای خاطره انگیزش."

وی با افسوس بسیار عنوان کرد: آثار زیادی از ناصر چشم‌آذر به جای مانده که سالیان زیادی گردآوری آن‌ها به طول می‌انجامد و ما شاید ۵۰ سال دیگر متوجه فقدان این اسطوره شویم.

رعنا، فرزند ناصر چشم‌آذر با صدایی بغض‌آلود مرثیه‌ای برای پدر خواند و ابراز غم کرد از این‌ که "پدرم چنین جمعی را تا وقتی که زنده بود ندید و اگر بود، ترجیح می‌داد با ساز زدنش با شما حرف بزند."

او از عشق پدرش به کودکان گفت: "در حدی بچه‌ها را دوست داشت، که در ارتباط برقرار کردن با بچه‌های هم سنم از من هم پیشی می‌گرفت و همیشه می‌خواست تا در سطح مشابه از امکانات برابر برخوردار باشند." 

رعنا چشم آذر در انتها خاطرنشان کرد: "پدر من همیشه بخشی از هنر بوده و هست."

ناصر چشم آذر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین