کد خبر: 25473 A

ابهام در نمایش گران‌ترین نقاشی جهان

ابهام در نمایش گران‌ترین نقاشی جهان

رونمایی از گران‌ترین نقاشی جهان اثر لئوناردو داوینچی به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاد.

ایران آرت: نمایش نقاشی «سالواتور موندی» اثری از لئونارد داوینچی، گران‌ترین نقاشی جهان که قرار بود از تاریخ ۱۸ سپتامبر در موزه لوور ابوظبی کشور امارات به نمایش گذاشته شود، به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاده است.

سازمان فرهنگ‌ و گردشگری امارات در توییتر خود نوشت که جزئیات بیشتر درباره این موضوع به‌زودی اعلام خواهد شد و از اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد. 

به گزارش ایسنا، این نقاشی رنگ روغن متعلق به دوه رنسانس است و با عنوان «سالواتور موندی» (منجی جهان) در حراجی کریستیز نیویورک در ماه نوامبر سال گذشته به فروش رسید. این اثر با قیمتی معادل ۴۵۰ میلیون دلار (۳۳۵ پوند) رکورددار گران‌ترین نقاشی دنیا است.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند یک فرد سلطنتی از دربار عربستان سعودی که ارتباط نزدیکی با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» شاهزاده صاحب قدرت اماراتی دارد به عنوان نماینده « محمد بن سلمان» شاهزاده عربستان خریدار نقاشی «سالواتور موندی» بوده است.

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن و همچنین مقامات شهر ابوظبی امارات می‌گویند که یک فرد سلطنتی ناشناس از طرف موزه ابوظبی نقاشی «سالوادور موندی» را خریداری کرده و این اتفاق درست چند روز قبل از آغاز حراجی روی داده است.

ابوظبی توافق کرده که در ازای استفاده نام لوور برای شعبه ابوظبی ۵۲۵ میلون دلار به فرانسه پرداخت کند تا بتواند برای مدت ۳۰ سال و شش ماه از عنوان لوور برای این موزه استفاده کند. همچنین ابوظبی باید ۷۵۰ میلیون دلار نیز برای استخدام مدیران فرانسوی پرداخت کند تا بر ۳۰۰ اثر قرضی از موزه لوور فرانسه نظارت کنند. 

نقاشی لئوناردو داوینچی سالواتور موندی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین