کد خبر: 25462 A

نگاره‌های لافت در گالری شیرین

نگاره‌های لافت در گالری شیرین

سروناز امتیازی گفت: در آثار مجموعه «نگاره‌های لافت» دو دیدگاه نقاشی و معماری را با هم نمایش دادم و یک روستا را به تصویر کشیدم.

ایران آرت: نمایشگاه آثار سروناز امتیازی با عنوان "نگاره‌های لافت" در گالری شیرین برپاست. امتیازی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 14 تابلوی رنگ روغن را به نمایش گذاشته است، گفت: سال 89 که دانشجوی رشته معماری بودم در یک پروژه تحقیقاتی با روستای لافت آشنا شدم و زمانی که آنجا رفتم به شدت جذب معماری، مردم و محیط آن شدم که فضایی بسیار مهجور و خاص داشت. آن آشنایی باعث شد به مدت 3 سال و نیم کار تحقیقاتی درباره منطقه انجام دهم و بعد از آن کار اجرایی در این زمینه را آغاز کردم.

امتیازی افزود: من در دو رشته نقاشی و معماری تحصیل کرده‌ام و همیشه این دو را در کنار هم دارم. در آثار این مجموعه نیز دو دیدگاه را با هم نمایش دادم و یک روستا را به تصویر کشیدم. در واقع این آثار نوعی تصویرسازی از روستای لافت است که به بیان تصویری خودم درآمده است. در این تابلوها نقاشی، معماری و شهرسازی در کنار هم قرار گرفته‌اند و نمی‌توان آنها را صرفا یک اثر نقاشی دانست. در انتخاب شیوه تصویرسازی، اشتیاقم برای آزمودن روش‌های بومی و نیز ماهیت خود موضوع موثر بوده و حاصلش مجموعه تصاویری مستند از لافت هستند که از دریچه خیال و احساس من تصویر شده‌اند.

او درباره شیوه کار خود گفت: همه خانه‌ها عکاسی شده‌اند و بخش‌هایی از بافت روستا که خراب شده بود در یک کار تحقیقاتی بازسازی شده است. از نقشه‌های گوگل استفاده کردم و تابلوها کاملا بر اساس نقشه کشیده شده‌اند. در کنار هر اثر راهنمای نقشه وجود دارد و در این نقشه‌ها خانه‌ها به همان شکل دیده می‌شوند. در واقع خانه‌ها را به دلیل شکل دادن ترکیب‌بندی در کنار هم نچیدم، بلکه چینش واقعی آنها بر روی نقشه به همین شکل است.

امتیازی گفت: همیشه نقاشی‌های من با معماری همراه بوده است و معمولا پشت همه آنها یک کار پژوهشی وجود دارد. در این نمایشگاه توریست‌هایی حضور داشتند که با دیدن تابلوها و خواندن استیتمنت، موضوع برایشان بسیار جذاب می‌شد و بلافاصله نام روستای لافت را در گوگل جستجو می‌کردند تا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند.

نمایشگاه آثار سروناز امتیازی با عنوان "نگاره‌های لافت" تا 1 مهر در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

 

گالری شیرین سروناز امتیازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین