کد خبر: 25435 A

از لطافت دوخت تا خشونت آهن / روایت مریم عاشوری از نمایشگاه آثارش در گالری گلستان

از لطافت دوخت تا خشونت آهن / روایت مریم عاشوری از نمایشگاه آثارش در گالری گلستان

نمایشگاه آثار دوخت و نقاشی مریم عاشوری در گالری گلستان برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه دوخت و نقاشی مریم عاشوری این روزها در گالری گلستان برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: تکنیک اصلی این آثار کولاژ است و با استفاده از دوخت و چاپ سیلک به خلق آثار پرداخته‌ام. حدود ده سال است از این تکنیک استفاده می‌کنم. اول با رنگ کار می‌کردم و کم‌کم دوخت را به کارم اضافه کردم.

وی افزود: در مراحل بعدی تلاش کردم ابزار خشن مثل تکه‌های آهن را به کار اضافه کنم. آثار این نمایشگاه حاصل این تجربه تازه است. به نظرم لازم بود سختی و خشونت دنیای امروز را با کار لطیف و زنانه‌ای مثل دوخت تلفیق کنم.

photo_2018-09-03_11-53-02

عاشوری گفت: در آینده از عکس در این کولاژها بیشتر استفاده خواهم کرد. به این صورت که بعد از عکاسی از مناظر مورد نظرم آنها را با استفاده از دوخت در تابلوی اصلی کار می‌کنم. کارهایم در سال‌های اولیه بیشتر کار دوخت بود ولی کم کم به این سمت رفت که از ابزار و تصاویر خشن هم استفاده کنم، زیرا نیاز بود فضای صنعتی امروز را در کنار فضای لطیف و زنانه‌ای که نخ و سوزن ایجاد می‌کند نشان بدهم تا در تقابل با هم قرار بگیرند. لطافت و زنانگی در دنیای امروز کمرنگ است. در حالی که به نظر بنده ورود اندیشه و فضای زنانه در این محیط خشن تاثیرگذار است و می‌توان از آن برای بهبود فضای زندگی استفاده کرد.

او با تاکید بر این نکته که در کار هنری از طبیعت الهام می‌گیرد گفت: نمایشگاه‌های من بدون عنوان هستند. زیرا دلم می‌خواهد مخاطب مستقیما با کار درگیر شود و در این بین عنوان ممکن است ذهن او را درگیر کند. به دنبال ایجاد حس جست و جو در مخاطب هستم. عنوان باعث می‌شود مخاطب در کار به دنبال یک چیز خاص باشد. ولی دوست ندارم به او پیش فرض بدهم برای همین کارهایم بدون عنوان است.

این هنرمند گیلانی گفت: در آینده از چاپ سیلک و عکاسی بیشتر در کارهایم استفاده خواهم کرد. سال ۹۹ نمایشگاه دیگری در گالری گلستان خواهم داشت و امسال هم یک نمایشگاه گروهی در آلمان برگزار می‌کنم.

photo_2018-09-03_11-52-52

مریم عاشوری گفت: در این نمایشگاه در مجموع ده تابلو به دیوار آویخته شد که اندازه آنها تقریبا شبیه به هم است. کار هنرمندان دیگری که تکنیک‌شان شبیه من است را دنبال می‌کنم و به نظرم نکته متمایز در تابلوهای من استفاده زیاد از رنگ است. فضای کارم رنگی است در حالی که مثلا کار یکی از هنرمندان همکارم در ژاپن کاملا سیاه و سفید و وابسته به دوخت است.

نمایشگاه دوخت و نقاشی مریم عاشوری تا 14 شهریور در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

 

گالری گلستان مریم عاشوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین