کد خبر: 24807 A

واکنش اسکار به اعتراض‌ها علیه یک تصمیم جنجالی

واکنش اسکار به اعتراض‌ها علیه یک تصمیم جنجالی

عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی گفت: فلسفه جایزه اسکار فیلم عامه پسند را بعدا می‌فهمید!

ایران آرت: نماینده صنف تهیه‌کنندگان و عضو هیات مدیره آکادمی اسکار از تصمیم اخیر این سازمان سینمایی مبنی بر اضافه کردن رشته مناقشه‌برانگیز «فیلم عامه‌پسند» دفاع کرده و گفته این جایزه الکی نیست و به فیلمی اهدا می‌شود که مردم را سرگرم کرده است.

به گزارش آی سینما، از وقتی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا از اعمال برخی تغییرات و اصلاحات در رقابت اسکار 2019 خبر داده – از جمله اختصاص یافتن جایزه‌ای به بهترین «فیلم عامه‌پسند» سال، ادامه روند اهدای جوایز همزمان با پخش آگهی‌های بازرگانی تلویزیون و جلو انداختن زمان برگزاری مراسم اسکار 2020 –  با اعتراض بسیاری از عوامل و اهالی صنعت سرگرمی روبرو شده است.

به ویژه این خبر که آکادمی جایزه‌ای را به تقدیر از «بهترین فیلم عامه‌پسند» اختصاص داده، جنجال‌های فراوانی را به دنبال داشته است. برای خیلی‌ها این پرسش مطرح است که آکادمی چه معیاری برای فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این رشته در نظر گرفته است.  

آلبرت برگر نماینده صنف تهیه‌کنندگان و عضو هیات مدیره آکادمی که به گفته خودش «نقش پررنگی» در تغییر و تحول جوایز اسکار داشته از اصلاحات اخیر دفاع کرده و گفته این موارد «همچنان در دست بررسی است و جای کار دارد.»

برگر در گفت‌وگو با خبرنگار هالیوود ریپورتر توضیح داده: «این اطلاعیه بدون اشاره به کلیه جزییات منتشر شده و فکر می‌کنم به محض این‌که افراد کل ماجرا را بشنوند قضیه برای‌شان شکل بسیار منطقی‌تری به خود خواهد گرفت.» برگر در دفاع از اضافه شدن این رشته تاکید کرده است: «از نظر من، مسئله صرفا محبوبیت نیست، این جایزه جدید بیش‌تر به میزان موفقیت یک فیلم در سرگرم ساختن مردم بستگی دارد.»

این عضو هیات مدیران آکادمی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به نخستین دوره جوایز آکادمی اشاره کرده است، زمانی‌که فیلم «بال‌ها» (محصول 1927) به عنوان «فیلم شاخص» جایزه کسب کرد و فیلم «طلوع» (1927) جایزه «فیلم هنری و منحصربه‌فرد» را دریافت کرد.

برگر ضمن اشاره به این نکته که تلفیق هنر و سرگرمی در ذات سینمای هالیوود است اضافه کرده: «و به نظرم به محض این که کلیه جزییات مربوط به جایزه جدید اعلام شود، افراد درک بهتری از موضوع خواهند یافت.»

او در پایان تصریح کرده: «فکر نمی‌کنم مسئله صرفا به عامه‌پسند بودن یک فیلم ربط داشته باشد. از نظر من فیلمی لایق دریافت این جایزه است که در سرگرم ساختن تماشاگران متمایز عمل کرده باشد و برای من شخصا فیلم‌هایی مانند «بتمن»، «میس سان‌شاین کوچولو» و «هویت بورن» در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. به نظرم همان‌طور که هر کس تعریف خودش را از سرگرمی دارد، تعریفی شخصی هم برای هنر دارد. فکر می‌کنم در نهایت به اعضای آکادمی مربوط است که در این زمینه دقیقا چه رویکردی اتخاذ کنند.»

اسکار اسکار 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین