کد خبر: 24800 A

مشایخی: قصد بی‌حرمتی به انتظامی را نداشتم

مشایخی: قصد بی‌حرمتی به انتظامی را نداشتم

جمشید مشایخی پس از درگذشت عزت‌الله انتظامی گفت: رفاقت من و انتظامی دیرینه بود و هیچوقت قصد بی‌حرمتی نداشتم.

ایران آرت: در جشن انجمن منتقدان سال گذشته، جمشید مشایخی صحبت هایی تندی را در مورد یکی از بازیگران با سابقه مطرح کرد که یادآور عزت الله انتظامی بود. پس از انتشار صحبت های مشایخی در رسانه ها بسیاری از رسانه ها گمانه هایی را در مورد اختلافات او با عزت الله انتظامی منتشر کردند که مشایخی تکذیب کرد. اما پس از درگذشت انتظامی، مشایخی در مصاحبه جدیدی از رفاقت دیرینه خود با مرحوم انتظامی گفته است.

به گزارش آی سینما، جمشید مشایخی و مرحوم عزت‌الله انتظامی از سال‌ها پیش در دهه 40 همکاری‌های مشترک‌شان را درعرصه تئاتر آغاز کردند و در ادامه در بسیاری از ساخته‌های سینمایی مرحوم علی حاتمی، در کنار هم به نقش‌آفرینی پرداختند.

جمشید مشایخی که این روزها در بستر بیماری است، درباره درگذشت عزت‌الله انتظامی به خبرآنلاین گفت: «من تسلیت عرض می‌کنم درگذشت ایشان را که از همکارهای قدیمی من بودند.»

این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری‌های قدیمی‌اش با مرحوم انتظامی بیان کرد: «ما از سال 1343 که ایشان به اداره هنرهای دراماتیک آمد با هم دوست شدیم و خیلی همکاری‌های زیادی در طول سال‌ها با هم داشتیم. من از بقیه هنرمندان اداره هنرهای دراماتیک که بعدها اسمش عوض شد و به اداره تئاتر تغییر پیدا کرد، سابقه بیشتری داشتم و زودتر از همه آنها به استخدام آنجا درآمده بودم. به همین خاطر همه دوستانم را می‌شناختم.»

مشایخی ادامه داد: «رفاقت ما دیرینه بود، کارهای زیادی با هم کردیم، ما تعدادمان زیاد نبود، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی و من. ما همه‌مان با هم رفیق بودیم.»

او درباره حاشیه‌های جشن انجمن منتقدان سال گذشته و صحبت هایش که نشان از دلخوری و کدروت با مرحوم انتظامی داشت، گفت: «حالا که شما این مسئله را مطرح کردید، می‌خواهم صادقانه مسئله‌ای را بگویم، من در زندگی‌ام از حسادت و کینه متنفر بودم، من نسبت به همه همکاران و دوستانم که از سال‌ها قبل با هم همکار بودیم، شناخت داشتم، اگر هم حرفی در حین عصبانیت گفتم قصدم بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است. من عاشق همه همکارانم و جوان‌های امروز سینما هستم و آرزو دارم همه‌شان موفق شوند.»

بازیگر «کمال‌الملک» افزود: «من بارها گفتم اولین کار بازیگری‌ام را با آقای علی نصیریان شروع کردم. ایشان به عنوان کارگردان و من به عنوان بازیگر. می‌خواهم این را به شما بگویم که این مسائل برای من نه تنها ننگ نیست، بلکه افتخار است که در کنار دوست و همکار قدیمی‌ام حضور داشته باشم. من هیچ وقت از این مسائل ناراحتی ندارم و همیشه هم می‌گویم هنرمند خاک پای مردم کشورش هست.»

جمشید مشایخی عزت الله انتظامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین