کد خبر: 24602 A

لباس پوشیدن به سبک زنان فرانسوی / عکس‌ها

لباس پوشیدن به سبک زنان فرانسوی / عکس‌ها

زنان پاریسی اصول و سبک و سیاق خاص خود را برای شیک‌پوشی دارند.

ایران آرت: فرانسه از قرن‌ها پیش مهد مد و زیبایی در مغرب زمین به شمار می‌رفته است تا حدی که استایل یک خانم پاریسی همیشه مرجع شیک پوشی و جذابیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است. اما چه چیزی باعث این برتری و رجحان استایل پاریسی نسبت به کشورهای دیگر شده است؟ خانم‌های پاریسی اصول و سبک و سیاق خاص خود را برای شیک پوشی دارند و نگاه آن‌ها به شیک بودن و جذابیت، ظاهری و صوری نیست. 

به گزارش مجله قرمز، استایل پاریسی نشانه‌های خاصی دارد مثلا هرجا که یک بلوز سفید و مشکی با راه‌های افقی و یا کلاه بره و ستمال گردن ببینید بی اختیار به یاد استایل پاریسی خواهید افتاد اما کپی کردن این نشانه‌ها و نمادها راه درستی برای شیک پوشی به سبک پاریسی نیست. چون استایل پاریسی ریشه در باورهای دیگری دارد که فراتر از یک سری نمادهای ظاهری هستند و شیک پوش شدن به سبک یک خانم پاریسی قبل از هرچیزی به آشنایی با این باورها و اعتقادات و نحوه به کار بردن آن‌ها در لباس‌ها نیاز دارد.

یک خانم پاریسی لباس‌های زیادی ندارد

1

شاید کوکو شانل را بتوان یکی از مهم‌ترین مراجع و نمادهای استایل پاریسی برشمرد. او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین طراحان لباس نقش مهمی در شکل گیری استایل پاریسی داشته است. یکی از جملات معروفی که هنوز هم از زبان کوکو شانل نقل می‌شود این است که ” قبل از خروج از منزل در آینه به خودتان نگاه کنید و یک وسیله را از استایل خود حذف کنید.” این گفته بیشتر در مورد اکسسوری‌ها بوده و توصیه کوکو شانل این است که بیش از سه عدد جواهرات ظریف را با هم به کار نبرید و اگر می‌خواهید اکسسوری خاص و جذابی داشته باشید آن را فقط به یک نمونه محدود کنید مثل دستمال گردن رنگارنگ یا گردنبند درشت و نگین دار. اما این توصیه‌ها را می‌توان در مورد لباس‌ها هم تعمیم داد چون به طور کلی یک خانم پاریسی به پوشیدن لباس‌های زیاد و متعدد روی هم علاقه‌ای ندارد و لباس‌های او محدود، ساده و شیک هستند.

او دیدگاه خاصی در مورد برندهای لباس دارد

2

خانم‌ها در کشورهای مختلف علاقه خاصی به پوشیدن لباس‌ها از برندهای معتبر و معروف دارند و این لباس‌ها را طوری استفاده می‌کنند که نام برند و لوگوی آن مشخص باشد. در حالی که خانم‌های پاریسی چنین دیدگاهی در مورد برندها ندارند و هرگز با لباس‌های برند خودنمایی نمی‌کنند. از نظر آن‌ها شیک پوشی با وجود خود شما معنا پیدا می‌کند و این پوشنده لباس است که اهمیت دارد نه خود لباس و برند آن. البته در کنار این عقیده خانم‌های پاریسی به استایل هر برند هم متعهد هستند مثلا اگر برند مورد علاقه آن‌ها برند کوکو شانل باشد حتی اگر از لباس‌های آن برند هم استفاده نکنند لباس‌های معمولی خود را طوری انتخاب می‌کنند که با سبک و استایل برند کوکو شانل هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

یک خانم پاریسی به دنبال جذابیت ظاهری نیست

متاسفانه در بیشتر نقاط جهان استایل زیبای زنانه با به نمایش گذاشتن زیبایی‌ها و جذابیت‌های ظاهری زنانه اشتباه گرفته می‌شود و شاید همین مساله یکی از  رایج‌ترین خطاهای مد و استایل زنانه باشد. اگرچه خانم‌های پاریسی همگی شیک پوش و جذاب هستند و زیبا به نظر می‌رسند اما در انتخاب لباس‌های خود هرگز به دنبال این نیستند که زیبایی‌های ظاهری خود را به نمایش بگذارند. آن‌ها جذابیت زن را نه در زیبایی‌های ظاهری و جلف بودن، بلکه در عقلانیت و تعادل می‌دانند و همیشه سعی می‌کنند میزان متعادلی از زیبایی‌هایی خود را نشان داده و جا را برای تخیل باقی بگذارند. مثلا وقتی یک خانم پاریسی لباس کوتاه بالای زانو پوشیدن باشد یقه لباس او بسته است تا این تعادل را به بهترین شکل برقرار کند.

او یک یونیفورم و سبک خاص در ترکیب لباس دارد

3

باز هم می‌گوییم که داشتن یونیفورم در دنیای مد و فشن به معنای این نیست که شما بخواهید یک مجموعه لباس را بارها و بارها بپوشید. بلکه مفهوم یونیفورم در شیک پوشی به معنای یک سبک خاص برای ترکیب لباس‌ها است مثلا پوشیدن شلوار جین، مانتوی گلدار و کت جین که هر کدام می‌توانند ترکیب و طرح متفاوتی داشته باشند و استایل خاصی به وجود آورند. در هر صورت هر یک از آیکن‌های مد پاریسی یونیفورم خاص خود را دارند که با آن شناخته می‌شوند به طور مثال یونیفورم کوکو شانل همان دامن و کت فاستونی زنانه به همراه کفش تخت و کلاه و گردنبند مرواریدی بود که همیشه به تن داشت اما باعث تکراری شدن سبک لباس او نمی‌شد. او در این ترکیب بالاترین میزان از راحتی را داشت و کاملا خودش بود به همین دلیل آن را برای یک عمر انتخاب کرد، کاری که شما هم می‌توانید با الهام گرفتن از استایل پاریسی انجام دهید.

یک خانم پاریسی از اصل غافلگیری در لباس‌های خود استفاده می‌کند

4

اینس دلافرسان مدل و آیکن مد پاریسی در یک مصاحبه پرده از راز استایل پاریسی خود برداشت و گفت ” همیشه سعی کنید مخاطبان خود را غافلگیر و شگفت زده نگه دارید. اگر فکر می‌کنید که آن‌ها انتظار پوشیدن کفش پاشنه بلند از شما دارند کفش تخت بپوشید و اگر فکر می‌کنند قرار است کفش تخت بپوشید با پاشنه بلند آن‌ها را غافلگیر کنید.” با این اوصاف می‌توان گفت که اصل غافلگیری مهم‌ترین اصل در استایل یک خانم پاریسی است و او همیشه سعی می‌کند غیر قابل پیش بینی و خارج از انتظار رفتار کند تا جذابیت او تکراری نشود. اضافه کردن یک عنصر غیرمنتظره به استایل مثل پوشیدن تیشرت با کت و شلوار و یا اضافه کردن یک عنصر کوچک رنگی به یک استایل سرتاپا مشکی هم می‌تواند چنین اثری داشته باشد.

او راحتی و هماهنگی را به هر چیزی ترجیح می‌دهد

5

راحت بودن در لباس‌ها مهم‌ترین اصل برای یک خانم پاریسی است و او این مساله را به هر چیز دیگری از جمله شیک بودن ترجیح می‌دهد چون او از این مساله به خوبی آگاه است که تا زمانی که شما در لباسی احساس راحتی نداشته باشید احساس زیبایی و اعتماد به نفس هم به سراغ شما نخواهد آمد. مثلا اگر یک خانم پاریسی روزی تصور کند که با یک دامن چین دار و گشاد راحت خواهد بود دردسر پوشیدن شلوار جین تنگ را به خود نخواهد داد و همین دامن را با لباس‌های هماهنگ دیگری مثل بلوز بافتنی و کفش پاشنه بلند همراه خواهد کرد طوری که زنانگی و ظرافت استایل او نیز به هم نخورد.

او به نحوه پوشیدن لباس‌ها اهمیت می‌دهد

6

کارین روتفیلد نویسنده و آیکن مد فرانسوی در مورد استایل پاریسی می‌گوید: “این استایل بیشتر از این که در مورد خود لباس‌ها و ترکیب آن‌ها باشد در مورد پوشیدن آن‌ها و حرکت کردن در آن‌ها است. زنان فرانسوی فقط به ترکیب لباس‌های خود اهمیت نمی‌دهند بلکه به این هم فکر می‌کنند که قرار است در این لباس‌ها راه بروند، بنشینند، پا روی پا بیندازند، کیف خود را حمل کنند و ژست مناسبی داشته باشند. همین ژست مناسب است که ظاهر زیبا و اعتماد به نفس درونی آن‌ها را می‌سازد که چیزی فراتر از ظاهر لباس است.”

یک خانم پاریسی لباس‌های شیک و راحت را با هم می‌پوشد

7

یکی از رموز موفقین زنان پاریسی در این است که آن‌ها لباس‌های راحت و دم دستی را با لباس‌های شیک و سطح بالا ترکیب می‌کنند و با این کار هم راحتی و هم شیک بودن را در استایل خود وارد می‌کنند. مثلا یک خانم پاریسی به ندرت سراغ پوشیدن شلوار جین با کفش کتانی می‌رود و شلوار جین خود را با یک صندل پاشنه بلند همراه می‌کند یا این که دامنه راسته خود را به جای پوشیدن با کفش پاشنه بلند با کفش تخت می‌پوشد تا هم اصل غافلگیری را رعایت کرده باشد و هم راحتی استایل شیک خود را ارتقاء دهد ( و یا استایل راحت خود را شیک‌تر کند).

پوشش لباس استایل پاریس سبک فرانسوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین