کد خبر: 24516 A

واکنش نماینده مجلس به موضوع موسیقی‌های خیابانی

واکنش نماینده مجلس به موضوع موسیقی‌های خیابانی

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی از مخالفان طرح "ضرورت دریافت مجوز برای اجراهای خیابانی موسیقی" است.

ایران آرت: آن‌طور که روزنامه ایران گزارش داده، کمیسیون فرهنگی مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، وزارت اطلاعات و ناجا همگی بر سر "ضرورت دریافت مجوز برای اجراهای خیابانی موسیقی" به توافق رسیده‌اند که این طرح می‌تواند به نوازندگان خیابانی یک وجهه رسمی‌ ببخشد ولی در عین حال ممکن است مشکلات جدیدی را برای آن‌ها به وجود بیاورد.

به گزارش ایران آرت، پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مخالفان این طرح است. سلحشوری در گفت‌وگو با ایران می‌گوید: منوط کردن اجراهای موسیقی خیابانی به کسب مجوز از مراجع دولتی و حکومتی تصمیمی کاملاً اشتباه، با تبعات منفی خواهد بود. این تصمیم بر اساس گزارش یک نهاد امنیتی از تبعات این اجراها اخذ شده است و همین اولین نشانه خطا بودن آن است.

وی می‌افزاید: در ایران چهل سال است که مسائل امنیتی بر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی سایه انداخته و مناسبات این حوزه‌ها را در قامت خطراتی بالقوه شناسایی کرده است. چنین نگاهی اصلی‌ترین زمینه تنگ شدن دایره فعالیت‌ها در این حوزه‌ها است که با توجیهات امنیتی انجام می‌گیرد.

سلحشوری تأکید کرد: این وضعیت امروز بعد از اصراری چهل ساله انباشتی از نارضایتی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده و شهروندان را به این احساس رسانده که دیدگاه‌های امنیتی به این حوزه‌ها چون طنابی دست و پای آنها را در زندگی شخصی و استفاده از حداقل پدیده‌های مورد تمایل جامعه بسته است. مخصوصاً با توجه به افزایش چشمگیر سفرهای خارجی ایرانیان و گسترش ارتباطات این حس تشدید شده و می‌توان امروز خود آن را یک تهدید امنیتی دانست که باعث تکثیر نارضایتی‌های خفته در جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: اما این نارضایتی‌ها همیشه هم خفته و ساکت نخواهند بود. مخصوصاً اگر با تکرار تصمیمات اشتباهی چون منوط کردن اجرای موسیقی خیابانی به کسب مجوز، زیست اجتماعی و سبک زندگی مردم بیش از قبل زیر فشار پلیسی قرار بگیرد.

حالا با این وضع سؤال این است که اگر توافق صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی مجلس اجرایی شود، چه شرایطی پیش‌روی پدیده موسیقی خیابانی خواهد بود؟

کنسرت موسیقی خیابانی کنسرت خیابانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین