کد خبر: 24510 A

نویسندگان خارجی تحریم شدند

نویسندگان خارجی تحریم شدند

وزارت خارجه انگلیس ویزای نویسندگان خارجی اهل کشورهای آفریقایی و خاورمیانه را برای شرکت در نمایشگاه کتاب ادینبورگ صادر نکرد.

ایران آرت: نیک بارلی مدیر نمایشگاه کتاب ادینبورگ از مقامات انگلیسی به خاطر عدم صدور ویزای نویسندگان خارجی برای ورود به این کشور به شدت انتقاد کرد. وی گفت: ده‌ها نویسنده خارجی که به صورت رسمی برای شرکت در نمایشگاه کتاب ادینبورگ دعوت شده بودند، با ممانعت مقامات انگلیسی مواجه شدند. مقامات وزارت خارجه انگلیس از صدور ویزای این افراد خودداری کرده است.‌

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب ادینبورگ قرار است به مدت یک هفته از روز شنبه در این شهر برگزار شود. به گفته بارلی نزدیک به 900 نویسنده از 55 کشور جهان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند. وی گفت: دولت انگلیس ویزای تعدادی از نویسندگان خارجی اهل کشورهای خاورمیانه و آفریقا را صادر نکرده است.

وزارت خارجه انگلیس گفته است مسئولان نمایشگاه ادینبورگ هیچ تضمینی برای تامین هزینه‌های اقامت این نویسندگان را به دولت ارائه نکرده است. دولت انگلیس ادعا می‌کند مسئولان نمایشگاه باید دولت را برای این هزینه‌ها قانع کنند.

نیک بارلی اعتقاد دارد دولت انگلیس نسبت به برگزاری رویدادهای فرهنگی در این کشور بی توجه است و این مسئله به طور جدی می‌تواند به ارتباط هنرمندان و نویسندگان انگلیسی با همکاران خارجی خود لطمه وارد کند. وی گفت: مقامات وزارت خارجه باید بدانند وقتی چنین تصمیمی اتخاذ می‌کنند در حقیقت به فرهنگ این کشور آسیب می‌زنند.

گفتنی است چندی پیش وزارت خارجه انگلیس از ورود چند موسیقی‌دان خارجی به انگلیس برای حضور در یک فستیوال خودداری کرده بودند. پیتر گابریل مدیر فستیوال موسیقی «ووماد» به تصمیم مقامات دولتی اعتراض کرده بود. گابریل گفته بود انگلیسی‌ها با برگزیت می‌خواهند خودشان را از دنیای بیرون جدا کنند. 

نیک بارلی اقدام دولت انگلیس را شرم‌آور خطاب کرد و گفت: ظاهراً در آینده اگر نویسنده‌ای بخواهد وارد کشور انگلیس شود باید گواهی نامه مربوط به ازدواج و تست‌های پزشکی خود را تسلیم مقامات این کشور کند.

اسکاتلند نمایشگاه کتاب انگلستان نمایشگاه کتاب ادینبورگ ادینبورگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین