کد خبر: 24491 A

نگین، گیتارش و خوانندگی راک/عکسها

نگین، گیتارش و خوانندگی راک/عکسها

ایران آرت : محمد کمالی: شاید تصور عموم بر این است که گیتار الکتریک یک ساز مردانه است و خانم‌ها نمی‌توانند سراغ این ساز بروند اما این روزها یک نوازنده خانم در کنسرت‌های تهران تصور مردانه بودن این ساز را برهم زده است. نگین پارسا در آخرین کنسرت رضا صادقی به عنوان نوازنده گیتار الکتریک روی صحنه رفت و به جز آن تجربه همکاری با خوانندگان دیگری همچون کاوه یغمایی و بنیامین بهادری هم دارد. او علاوه‌بر نوازندگی، به عنوان همخوان نیز بر روی صحنه هنرنمایی می‌کند.

نگین پارسا این روزها کارش مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی جذب کرده است. او در گفت‌وگو با ایران آرت از اهداف خودش در زمینه موسیقی گفت و یک توصیه مهم هم برای دختران هم‌نوعش داشت و از آن‌ها خواست که کارشان را با نرمش و سازش پیش ببرند و اجازه ندهند بقیه برایشان تعیین تکلیف کنند.

نگین پارسا درباره سابقه فعالیتش در زمینه موسیقی به خبرنگار ایران آرت گفت: موسیقی را از کودکی با ساز گیتار آغاز کردم و در ادامه به آهنگ‌سازی روی آوردم و اولین قطعه‌ام را در هجده سالگی ساختم که ایمان حجت آن را تنظیم کرد. در ادامه زیر نظر بابک ریاحی‌پور و کاوه یغمایی به صورت حرفه‌ای وارد عرصه موسیقی شدم. با بسیاری از خواننده‌ها از جمله کاوه یغمایی، رضا صادقی و بنیامین بهادری به عنوان نوازنده و همخوان همکاری داشته‌ام و در حال حاضر برای جمع‌آوری یک گروه راک تلاش می‌کنم و هدفم منتشر کردن قطعات شخصی‌ام است.

photo_2018-08-10_20-23-19

پارسا درباره فعالیت بانوان در عرصه موسیقی گفت: درست است که محدودیت‌هایی برای فعالیت بانوان وجود دارد اما تا به امروز هیچ مانع خاصی برای فعالیت من در موسیقی نبوده و هیچ واکنش تهاجمی را شاهد نبوده‌ام. شخصاً تلاش زیادی کرده‌ام. گمان می‌کنم موفق و تأثیرگذار بوده‌ام و تابوهای زیادی را شکسته‌ام.

او افزود: دختران جوان نباید مثل زنبور کارگر باشند تا بقیه برایشان تعیین تکلیف کنند. باید اعتماد به نفس داشته باشند تا به رویاهای بزرگی دست پیدا کنند. بنده روزی آرزوی دیدار آقای کاوه یغمایی را داشتم اما با تلاشی که داشتم توسط ایشان به همکاری دعوت شدم. حال وصف ناپذیری داشتم. این شرایط را برای تمام موزیسین‌های جوان آرزو می کنم.

نوازنده جوان ایرانی ادامه داد: موسیقی ایران برای بانوان رو به بهبود است. در دهه‌های گذشته نگاه مردم به موسیقی بسیار تغییر کرده و این تغییرات عموماً مثبت بوده است. به علاقه‌مندان دختر که قصد فعالیت در موسیقی دارند توصیه می‌کنم که با سازش و نرمش کارشان را پیش ببرند زیرا مبارزه و گارد قطعاً نتیجه عکس خواهد داد.

نگین پارسا درباره شرایط فعلی موسیقی کشور گفت: در حال حاضر هر موزیسین با هر سبکی باید حمایت شود. ما باید از ذات موسیقی دفاع کنیم. الان زمان نقد نیست. موسیقى در کشور ما بسان یک بیمار تازه احیاء شده و به زندگى برگشته است و ما از چنین بیمارى نمى‌توانیم انتظار دویدن داشته باشیم. اول باید از آن مراقبت کنیم و وقتى به شرایط عادى بازگشت، جهت بهبود کیفیت آثار، نظارت و سخت‌گیرى خواهیم کرد.

نوازنده گیتار الکتریک گفت: بسیاری از افراد و گروه‌های فعال که نقد‌های زیادی به آن‌ها وارد می‌شود به موسیقی کمک کرده‌اند و توانسته‌اند حتی مخالفان موسیقی را با این هنر آشتی دهند. مسلماً نمی‌شود کسی را که مخالف موسیقی است با یک قطعه راک جذب کرد، به همین دلیل موسیقی شش و هشت می‌تواند ذهن‌ها را برای پذیرش دیگر سبک‌ها نیز آماده کند.

وی تأکید کرد: ما باید به مرور زمان موسیقی خوب را به گوش مردم تزریق کنیم. از قطعاتی که ارزش هنری دارند حمایت کنیم زیرا با حمایت و تکرار است که می‌توان سبکی را جا انداخت. سبک شش و هشت به همین شکل در کشور ما جا افتاد و مخاطبین بسیاری پیدا کرد، به گونه‌ای که شعارهای درون ورزشگاه‌ها نیز با این ریتم خوانده می‌شود.

photo_2018-08-10_22-47-57

پارسا درباره اوضاع موسیقی راک گفت : حال موسیقی راک ایران خوب نیست. حمایت مالی نمی‌شود و انسجام ندارد. تمام ما باید تلاش کنیم مردم را با آثار فاخر آشتی دهیم، فرهنگ‌سازی کنیم، تعلیم بدهیم و هنر ناب را به گوش آن‌ها برسانیم.

این نوازنده بیان کرد: ما نباید از حقی که داریم بگذریم، همچون محسن چاوشی که از حقش مبنی بر انتشار آلبوم جدیدش دفاع کرد و حرکت شجاعانه‌ای انجام داد. البته این انتخاب توسط شخصی مثل محسن چاوشی که شخصاً به عنوان یک آرتیست قبولش دارم می‌تواند تأثیرگذار باشد و قطعاً تبعاتی نیز داشته باشد. در هر صورت از حرکت ایشان حمایت می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر اجراهای زنده ایشان مخصوصاً قطعه "پاروی بی قایق" که بسیار دوستش دارم، هستم.

نگین پارسا در پایان با تأکید بر این‌که هنرمندان باید به جای شعار دادن، عمل کنند، اظهار داشت: ما به سر و صدا عادت کرده‌ایم. بسیاری از روشن‌فکرنماها انتقاد بیهوده می‌کنند و انگشت اتهام را به سمت جناحی می‌برند که قدرتی ندارد و این نوع انتقادات فقط اوضاع را متشنج‌تر می‌کند. الان زمان نقد نیست. در حال حاضر تمام موزیسین‌ها باید تلاش کنند تا کارهای با ارزش تولید کنند و اگر انتقادی نیز دارند، به جای شعار دادن، فعالیت کنند و با تولید آثار خوب خودشان را مطرح کنند نه با شعار و حرف. به هر حال بنده به آینده موسیقی کشورمان امیدوارم و از شما به عنوان رسانه توقع دارم برای بهبود شرایط کمک کنید زیرا رسانه تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی دارد.

 

زنان جذاب زنان ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین