کد خبر: 24478 A

اصغر فرهادی و کارگردان ترک در سارایوو / عکس

اصغر فرهادی و کارگردان ترک در سارایوو / عکس

اصغر فرهادی که رئیس هیئت داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره سارایوو است، به پایتخت بوسنی و هرزگوین سفر کرد.

ایران آرت: بیست و چهارمین جشنواره فیلم سارایوو شامگاه جمعه با حضور اصغر فرهادی و اهدای جایزه افتخاری قلب سارایوو به نوری بیگله جیلان آغاز به کار کرد.

فیلمساز ایرانی برنده اسکار که ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی سارایوو 2018 را بر عهده دارد، همراه دیگر همکاران خود روی فرش قرمز رفت تا جلوه‌ای دیگر به افتتاحیه بدهد. به سنت هر سال، دو مراسم افتتاحیه در سارایوو برگزار شد؛ یکی برای مهمانان و نمایندگان رسانه‌ها در نشنال تیه‌تر و دیگری حدود 90 دقیقه بعد برای برای مردم در سالن روباز اوپن ایر با سه هزار صندلی.

Nuri-Bilge-Ceylan-i-Asghar-Farhadi

همشهری آنلاین نوشت: پس از سخنرانی میرو پوریواترا در مقام مدیر جشنواره سارایوو، نوبت به اهدای دو جایزه افتخاری قلب سارایوو رسید؛ ابتدا نیاز هستور، بازیگر اهل بوسنی و هرزگوین و بعدی نوری بیگله جیلان، فیلمساز نامدار اهل ترکیه. پوریواترا پس از خواندن متنی طولانی خطاب به «نوری عزیز»، در پایان اظهار امیدواری کرد گرفتن نشان قلب سارایوو باعث شود او باز هم به بوسنی سفر کند و به سارایوو برگردد.

جیلان هم در میان تشویق شدید حاضران روی صحنه آمد و خطاب به تماشاگران حاضر در نشنال تیه‌تر گفت: «من با تمام قلبم جایزه قلب سارایوو را می‌گیرم. سه بار به جشنواره سارایوو آمده‌ام و از صمیم قلب می‌گویم آن را رویداد محبوب خودم می‌دانم. بار دیگر از همه شما برای اهدای جایزه قلب سارایوو تشکر می‌کنم. هرگز آن را از یاد نمی‌برم و این جایزه را هرگز از دست نمی‌دهم.»

zvijezde_sff_aa004

پایان‌بخش مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فیلم سارایوو نمایش فیلم سینمایی «جنگ سرد» به کارگردانی پاول پاولیکفسکی با حضور و سخنرانی این فیلمساز تحسین‌شده لهستانی و برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره کن 2018 بود. او جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را هم در کارنامه دارد.

جشنواره سارایوو یک هفته در پایتخت بوسنی ادامه دارد و قرار است «همه می‌دانند» فرهادی هم در آن یک نمایش ویژه داشته باشد. امسال در مجموع 266 فیلم از 56 کشور در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش درمی‌آیند و پژوهشی تازه نشان داده سود اقتصادی آن برای شهر سارایوو حدود 31 میلیون دلار است.

اصغر فرهادی نوری بیلگه جان جشنواره فیلم سارایوو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین