کد خبر: 24421 A

دردسر شیرین ناشران / کتاب نامزد بوکر نایاب شد

دردسر شیرین ناشران / کتاب نامزد بوکر نایاب شد

استقبال غیرمنتظره مردم از نخستین رمان تصویری که نامزد دریافت جایزه بوکر شده، فروشندگان "سابرینا" را با مشکلی اساسی مواجه کرده است.

ایران آرت: پس از اعلام فهرست ابتدایی 13 کتاب نامزد دریافت جایزه ادبی من بوکر، بسیاری از کتاب‌دوستان راهی بازار شدند تا هر طور شده نسخه‌ای از «سابرینا» را تهیه کنند؛ یک رمان تصویری نوشته نیک درناسو که برای نخستین بار در تاریخ 50 ساله یکی از معتبرترین جوایز ادبی دنیا می‌تواند بخت خود را برای رقابت با بهترین کتاب‌های داستانی دنیا و بردن من بوکر بیازماید.

به گزارش همشهری آنلاین، کریس وایت، رئیس بخش ادبیات داستانی شرکت پخش واترستونز با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از «سابرینا» می‌گوید: «این رمان تصویری که داستان یک زن گمشده را روایت می‌کند، دومین کتاب پرفروش ما در یک ماه اخیر بوده است. «نور جنگ» مایکل اونداتیه که آن هم نامزد دریافت بوکر است، در رده اول پرفروش‌ها قرار دارد.» زیدی اسمیت، نویسنده نامدار بریتانیایی از «سابرینا» به عنوان یک «شاهکار» یاد کرده است.

واترستونز و فویلز در سایت‌های خود مقابل نام «سابرینا» عبارت «تمام شد» را نوشته و اعلام کرده‌اند نسخه‌های چاپی کتاب تا نیمه‌های ماه جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد. این مشکل در سایت آمازون هم به چشم می‌خورد. در فاصله دو هفته پس از اعلام نامزدهای ابتدایی من بوکر، 1500 نسخه از «سابرینا» فروخته شده که 700 نسخه کمتر از «نور جنگ» و البته 300 نسخه بیش از تریلر «قاپ‌زنی» بلیندا بائر (دیگر نامزد بوکر) است.

شرکت گرانتا که «سابرینا» را روانه بازار کرده، یکی از دلایل استقبال مردم را رنگی بودن آن می‌داند. بر اساس آمار گرانتا، فروش کتاب در دو هفته اخیر دو برابر و دو چاپ تازه آن در بازار عرضه شده است. نکته جالب اینکه درناسو چندان از گل کردن کتاب خود شگفت‌زده نیست. این نویسنده ساکن شیکاگو می‌گوید: «سال‌ها فعالیت در عرصه هنر به من آموخته چندان احساس رضایت و هیجان نداشته باشم.»

من بوکر بوکر سابرینا نیک درناسو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین