کد خبر: 24247 A

دنیای مد و رویای آفریقایی / ۸ مانکن سیاه‌پوست را ببینید

دنیای مد و رویای آفریقایی / ۸ مانکن سیاه‌پوست را ببینید

مدل‌های سیاه‌پوست به سرعت در حال پیشرفت هستند.

ایران آرت: برندهای بین‌المللی، طراحان لباس و شرکت‌های لوازم آرایش مشغول کشف مدل‌های آفریقایی و ویژگی‌های ناب آنها هستند؛ مدل‌هایی که گاه آواره جنگی و پناهجو بوده‌اند. حالا در بسیاری تبلیغات عنوان می‌شود که سیاه زیباست.

به گزارش ایران آرت، در ادامه با ۸ مانکن سیاه‌پوست آشنا خواهیم شد که هر کدام در دنیای مدلینگ حرفی برای گفتن دارند و احتمالاً در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید. البته برخی از آنها از جمله نائومی کمپل و واریس دیری همین حالا هم در رده برترین مانکن‌های جهان قرار دارند. 
 

میس شانل

ادوت اکش

به نقل از دویچه‌وله، تا کنون به ندرت از یک مدل سپاهپوست برای تبلیغ یک عطر استفاده شده است. اما ادوت اکش، مدل سودانی استرالیایی، چهره جدید تبلیغ برای عطر میس شانل است. خانواده او از جنگ داخلی در سودان گریخت و خود را به استرالیا رساند. ادوت در اردوگاه پناهجویان به سر می‌برد که یک بنگاه استعدادیابی او را کشف کرد. او یکی از مطرح‌ترین مانکن‌های دنیای مد و همکار ثابت برند شانل است.


مانکن متعهد

نیکهور پاول

نیکهور پاول نیز همراه خانواده‌اش از سودان مهاجرت کرده و به آمریکا رفته است. او یک مدل عکاسی است که تصویرش روی جلد مجله معروف "ال" منتشر شده است. او در زمینه مبارزه با نژاد پرستی نیز فعالیت مدنی دارد و در صفحه اینستاگرامش پیرامون تبعیض دنیای مد علیه رنگین‌پوستان آگاهی‌رسانی می‌کند. نیکهور به تازگی نوشته است: «دیگر نمی‌خواهم به خاطر سیاه پوست بودن از این و آن عذرخواهی کنم.»


مدل محجبه

حلیمه عدن

پرتال اینترنتی "The Fashion Spot" می‌گوید در بهار ۲۰۱۸ یک سوم مانکن‌هایی که در نمایش‌های مد شرکت داشتند، سپاهپوست بودند. این میزان در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۵درصد بود. حلیمه عدن، مانکن کنیایی که در یک کمپ پناهجویی متولد شده، اولین مدل سیاهپوست است که با روسری روی سن می‌رود. عکس او در ژوئن ۲۰۱۷ روی جلد مجله "ووگ عربی" چاپ شد.


پوست روشن؟ نه ممنون!

نیاکیم گت واچ

نیاکیم گت وچ، مانکن سودانی نیز در سن ۱۵ سالگی به همراه خانواده‌اش از کشورش گریخته و به آمریکا رفته است. او با کمپانی‌های "اورآل" و "کلوین کلاین" برای تبلیغ عطر و لوازم آرایش قرارداد دارد. یک بار در نیویورک، یک راننده تاکسی به او توصیه کرد که پوستش را در کلینیک‌های مخصوص روشن کند. وقتی نیاکیم این را در اینستاگرام نوشت و از نگاه تحقیرآمیز راننده گلایه کرد، با افزایش درخواست همکاری روبرو شد.


معصوم و مصمم

آنوک یای

آنوک یای، مدل سودانی تنها ۲۰ سال دارد. والدین او از جنگ و کشتار گریختند و منزلگاه اول‌شان مصر بود. آنوک در قاهره به دنیا آمد و سه ساله بود که با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او پای ثابت تبلیغ برای کمپانی آرایشی "استی لودر" است. او برای برند "پرادا" نیز روی صحنه می‌رود و اولین مانکن سیاهپوست این برند در ۲۰ سال گذشته است. آنوک به طور تصادفی در یک جشنواره موسیقی کشف شد.


ملکه سیاه

44878851_303

شانله نیاسیاس هم از سودان جنوبی می‌آید و از موفق‌ترین تازه‌واردها در دنیای مدلینگ است. او به خاطر حضور چند وجهی در صحنه و چهره و آرایش ویژه‌اش "ملکه پروانه‌ها" لقب گرفته است. بازار او به خاطر محبوبیت‌اش بسیار داغ است و طراحان مد برای دعوت از او در نمایش‌ها، در صف انتظار می‌ایستند.


گل صحرا

واریس دیری

واریس دیری یک پدیده است؛ یک بادیه نشین سومالیایی که سوپرمدل و سمبل مبارزه با ختنه زنان شد. کتاب خاطرات او به نام "گل صحرا" به چندین زبان از جمله فارسی ترجمه شده و میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. در این کتاب، واریس دیری تصویری تکان‌دهنده از فقر، مشقت، مثله شدن جنسی و فرار از بیابان می‌‌دهد. فیلم زندگی او نیز که بر اساس همین خاطرات تهیه شده، در سال ۲۰۱۰ در جشنواره فیلم بایرن جایزه گرفت.


سرقافله

naomi_6171.jpeg_north_660x_white

نائومی کمپل هم مانند واریس دیری، از سوی ترنسی دونوان، عکاس انگلیسی کشف شد. در سال ۱۹۸۷ تصویر هر دو روی تقویم معروف "پیرلی" رفت. تنها یک سال بعد بود که نائومی کمپل به عنوان اولین مدل سپاهپوست، روی جلد مجله "ووگ" ظاهر شد. نائومی در جامائیکا به دنیا آمده و هنوز در آستانه ۵۰سالگی روی صحنه می‌رود.

مدل مانکن مدل سیاه پوست واریس دیری نائومی کمپل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین