کد خبر: 24199 A

نوسانات ارز روی کار هنرمندان جوان تاثیر ندارد

نوسانات ارز روی کار هنرمندان جوان تاثیر ندارد

نادر سیحون گفت که نوسانات ارز تاثیر زیادی روی کار جوان‌ها ندارد. در صورتی که در خرید و فروش آثار حرفه‌ای موثر است.

ایران آرت: مدیر گالری سیحون در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ما مانند همه سال‌های دیگر بالا و پایین خودمان را داریم و نوسانات ارزی از نظر قیمت تاثیر چندان زیادی روی کار جوان‌ها نگذاشته است بلکه بیشتر روی کارهای اساسی تاثیر گذاشته است؛ البته درست است وقتی مواد اولیه خارجی گران‌تر فروخته می‌شود، مقداری تاثیر می‌گذارد اما آنقدر محسوس نیست.

او درباره گله برخی گالری‌دارها از کم شدن بازدیدکننده‌ها، اظهار کرد: به طور کلی تابستان‌ها که هوا گرم‌تر است بازدیدکننده گالری‌ها تعدادشان کم می‌شود، این موضوع عادی است. حتی عده‌ای مرداد ماه گالری‌های خود را تعطیل می‌کنند اما ما در بقیه سال روال عادی خود را در میزان بازدیدکننده طی کردیم.

سیحون در پاسخ به این پرسش که آیا خرید آثار هنری به عنوان سرمایه‌گذاری در ایران جا افتاده است؟ گفت: هنوز خیلی زود است بخواهیم چنین فکری کنیم، هنوز آنقدر جا نیفتاده است. حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش حراجی‌های خارج از کشور شروع کردند به شرکت دادن هنرمندان ایرانی در رویدادهای‌شان؛ این موضوع باعث شد مردم بیشتر با آثار ایرانی آشنا شوند و به آن به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنند. منظورم اکثر مردم است نه مجموعه‌دارها.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری روی آثار هنری بستگی به هنرمندی دارد که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، بسیاری از کارها هست که سال به سال روی قیمتش می‌رود و سرمایه‌گذاری مطمئن است. اما بستگی به هنرمند و گالری‌دار دارد که چقدر روی هنرمند و روی اثر او کار کنند که ترقی اقتصادی‌اش را انجام بدهد.

این گالری‌دار درباره افراد مشهوری که به هنرهای تجسمی روی می‌آورند و برخی از آن‌ها با ارائه آثار بی‌کیفیت اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها به استانداردهایی برمی‌گردد که هر گالری برای خودش دارد. من فکر نمی‌کنم همه گالری‌دارها این نوع کارها را قبول کنند. این اتفاق با چند نفر رخ داد (آغاز شد) که یکی از آن‌ها عباس کیارستمی ـ فیلمساز و عکاس ـ بود که باعث شد عده دیگری هم بخواهند این کار را انجام بدهند. البته افراد می‌توانند در دو بخش (کار خودشان و هنرهای تجسمی) موفق باشند اما احتمال دارد آثار برخی کیفیت لازم را نداشته باشد که فکر می‌کنم گالری‌ها بیشتر به دلیل نام افراد، چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند.

مدیر گالری سیحون همچنین درباره صنف گالری‌دارها اظهار کرد: تعدادی از گالری‌دارها چند سال پیش تلاش کردند صنف راه بیاندازند اما متاسفانه نشد. گفته می‌شد تعداد گالری‌ها کم است و نمی‌شود صنف داشته باشد اما حالا آنقدر تعداد گالری‌ها زیاد شده که دیگر این مشکل وجود ندارد. اخیرا من شنیده‌ام می‌خواهند دوباره در این زمینه اقدام کنند و شاید بتوانند صنف را راه‌اندازی کنند.

 

عباس کیارستمی گالری سیحون نادر سیحون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین