کد خبر: 24157 A

نمایش خس و خاشاک در گالری شیرین/ روایت سهراب مرزبان از زیبایی‌های کوچک طبیعت

نمایش خس و خاشاک در گالری شیرین/ روایت سهراب مرزبان از زیبایی‌های کوچک طبیعت

سهراب مرزبان گفت: همیشه چیزهایی در اطراف ما وجود دارد که به آن‌ها توجه نمی‌کنیم و زیبایی آن‌ها را نادیده می‌گیریم.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی سهراب مرزبان در گالری شیرین برپاست. در این نمایشگاه 17 تابلو به نمایش درآمده است که با شیوه میکس مدیا روی بوم تولید شده‌اند. مرزبان در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور به ایران برگشتم و در شمال ایران ساکن شدم. محیط اطراف مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد و تصمیم گرفتم این تأثیرات را در قالب نقاشی نشان دهم.

مرزبان درباره طبیعتی که در نقاشی‌هایش به تصویر کشیده است گفت: روزی بر روی چمن دراز کشیده بودم و به چمن‌ها و خس و خاشاک نگاه می‌کردم. احساس کردم با منظره بسیار جذابی مواجه شده‌ام که بسیار مناسب تبدیل شدن به نقاشی است. آنچه در تابلوهای من مانند درخت و گل و گیاه به نظر می‌رسد در واقع چمن‌ها، خاشاک و گل‌های بسیار ریز روی زمین هستند.

مرزبان ادامه داد: همیشه چیزهایی در اطراف ما وجود دارد که به آن‌ها توجه نمی‌کنیم و زیبایی آن‌ها را نادیده می‌گیریم. عکس‌هایی که از پوشش روی زمین گرفتم ایده اولیه آثار من بودند و پس از آن با استفاده از دیتیل‌های آن‌ها یا ترکیب جزییات چند عکس با یکدیگر، تابلوهای خود را شکل دادم.

او با اشاره به بافت‌های ایجاد شده در تابلوها گفت: چون خس و خاشاک یک حالت در هم و برهم دارد من هم در این تابلوها با استفاده از مخلوط کاغذ و اکریلیک و موادی مثل نمک و... بافت‌هایی ایجاد کردم که گاه منظم و گاه درهم پیچیده است.

او درباره برداشت مخاطبان از این آثار گفت: اهمیتی ندارد که مخاطب متوجه شود این مناظر از درخت و گل‌ها کشیده نشده‌اند، مهم این است که قصد داشتم آن حس ازدحام زیرپا و مخفی بودن را نمایش دهم. بسیاری از تماشاگران این را متوجه شدند که تابلوها محو هستند و ازدحامی که توسط بافت ایجاد کردم توجه آن‌ها را جلب می‌کرد. این نمایشگاه بازتاب خوبی داشت و در شرایطی که همه‌چیز غم‌دار و خشن شده است توانست حس لطافت را به مردم منتقل کند.

این هنرمند درباره فعالیت‌های گذشته خود گفت: زمانی که در ایران سکونت داشتم دو نمایشگاه کالیگرافی در گالری ماه مهر برگزار کردم و پس از آن در اتریش و مالزی به‌ تدریس گرافیک دیزاین مشغول بودم. در تمام این سال‌ها دغدغه نقاشی همراه من بود و سرانجام تصمیم گرفتم آثار خود را به نمایش بگذارم.

مرزبان افزود: چیزی که سعی کردم در این نمایشگاه ارائه دهم صرفاً کشیدن منظره نبود. در این تابلوها ردپای گرافیک مشهود است و آثار کاملاً منظم و تمیز هستند. سعی کردم به دوستان هنرمند بگویم که می‌توان به سادگی با چند حرکت قلم و بافت، فرمی را ایجاد کرد که با شما حرف بزند. تنها باید بدانید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و با استفاده از تجربه سال‌های گذشته خود، آثاری سریع و ساده به وجود آورید.

نمایشگاه نقاشی سهراب مرزبان تا 17 مرداد در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

 

گالری شیرین سهراب مرزبان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین