کد خبر: 24128 A

یک اثر هنری خاص در خیابان ناپدید شد / عکس

یک اثر هنری خاص در خیابان ناپدید شد / عکس

یکی از آثار بزرگ‌ترین رویداد هنر معاصر بریتانیا ناپدید شد.

ایران آرت: اثری هنری شامل نام و نشان ۳۴ هزار و ۳۶۱ پناهجو و مهاجر که جان خود را در راه رسیدن به خاک اروپا از دست داده‌اند، در بندر لیورپول ناپدید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این «فهرست» بخشی از آثار حاضر در جشنواره هنری دوسالانه لیورپول بود که به مناسبت 20 ژوئن روز جهانی پناهجوبان خلق شده و روی تابلویی بیرون منطقه چایناتاون به نمایش درآمده بود. مدیران دوسالانه لیورپول روز چهارشنبه در صفحه توییتر رسمی این رویداد از کنده شدن بخشی از فهرست خبر دادند و از مخاطبان خواستند نظر خود را درباره دلایل احتمالی ماجرا بیان کنند.

برخی معتقدند کارکنان شورای شهر لیورپول این فهرست را با پوسترهای غیرقانونی اشتباه گرفته و آن را از روی تابلو پایین آورده‌اند. این در حالی است که سخنگوی شورا اعلام کرد با پیگیری ماجرا «100 درصد» اطمینان دارد کنده شدن فهرست کار هیچ‌کدام از همکاران او نیست. البته بررسی دوربین‌های مداربسته موجود در محدوده چایناتاون (محله چینی‌ها) در بندر لیورپول می‌تواند به باز شدن گره این پرونده کمک کند.

photo_2018-08-03_13-20-51

فهرست 34 هزار و 361 پناهجو و مهاجر که از سال 1993 به بعد جان خود را در مسیر گذر از مرزهای قاره سبز از دست داده‌اند، کار یک شبکه ضدتبعیض به نام «اتحاد برای اقدام‌های بین‌فرهنگی» است که هر سال با همکاری 560 سازمان عضو شبکه در سراسر اروپا جمع‌آوری می‌شود. از سال 2007 تا امروز این فهرست با همکاری یک هنرمند ترکیه‌ای به نام بانو جنت‌اوغلو در چند نسخه به زبان‌های مختلف در روزنامه‌ها، بیلبوردها و شبکه‌های حمل و نقل نصب و منتشر می‌شود.

دوسالانه لیورپول بزرگ‌ترین رویداد هنر معاصر بریتانیا در عرصه هنرهای تجسمی است و هر دو سال یک‌بار با حضور چهره‌ها و گروه‌های بین‌المللی در موزه‌ها، نگارخانه‌ها، معابر عمومی و فضای آنلاین برگزار می‌شود.

لیورپول اثر هنری دوسالانه لیورپول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین