کد خبر: 24116 A

پیگیری یک "توهین بزرگ" به موسیقی

پیگیری یک "توهین بزرگ" به موسیقی

مدیرعامل خانه موسیقی به تابلو «ورود ساز ممنوع» واکنش نشان داد و گفت این یک توهین بزرگ به موسیقی است.

ایران آرت: مدیرعامل خانه موسیقی با بیان اینکه موضوع تابلوهای ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان در پارک‌ها را پیگیری می‌کند، گفت: حتما این مساله را پیگیری می‌کنیم زیرا توهین بزرگی به موسیقی است و به هیچ عنوان از طرف ما پذیرفته نیست.

حمیدرضا نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: ما همیشه شاهد درخواست مسؤولان مبنی بر ساماندهی بخش موسیقی بوده‌ایم؛ به همین دلیل خواهش ما از مسؤولان شهرداری، شهری و وزارت ارشاد این است که در تعامل با یکدیگر این مساله را ساماندهی کنند تا مردم بتوانند از ظرفیت موسیقی در فضای شهری استفاده کنند.

او افزود: در فضای پارک‌هایی که در تمام دنیا وجود دارد، می‌بینیم که استیج‌هایی حتی به شکل گروهی ایجاد می‌کنند تا مردم جمع شوند، موسیقی را ببینند و بشنوند یا با آن ورزش ‌کنند، این موضوع به تخلیه انرژی، آرامش و تلطیف روح مردم کمک می‌کند. اگر ما در فضای شهری موسیقی داشته باشیم به معنای واقعی کاهش خشونت را خواهیم داشت که در پژوهش‌های مختلف اثبات شده است.

مدیر عامل خانه موسیقی خواستار آن شد که به این مساله فکر و این موضوع ساماندهی شود تا ما هم بتوانیم در فضاهای مختلف به طوری که برای کسی مزاحمت ایجاد نشود، موسیقی را اجرا کنیم. زیرا تابلوهایی که به ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان به پارک‌ها اشاره دارد و در فضای شهری نصب شده، مایه تعجب و شگفتی است.

نوربخش ادامه داد: در جلساتی با مسؤولان شهرداری و سایر نهادها اصرار داشتیم که موسیقی را همه‌گیر کنیم تا در مجامع مختلف شنیده و اجرا شود. طبیعتا می‌توان در این زمینه نظارت هم داشت اما چنین چیزی پذیرفته نیست که تابلوهایی را ببینیم که آوردن ساز در پارک را ممنوع کرده باشد! مگر ساز چه مشکلی دارد؟

او گفت: ما نسل جوانی داریم که فارغ التحصیل موسیقی هستند و می‌خواهند اشتغال داشته باشند، مساله‌ای که در تمام دنیا هم وجود دارد. بخشی از نوازندگان موسیقی ما در فضاهای مختلف از جمله متروها، پارک‌ها با اجرای موسیقی، فضا را تلطیف می‌کنند. اگر این اتفاق زمانی بخواهد هنجارشکنی، منع رفت و آمد یا مشکل ایجاد کند طبیعتا می‌توان برای آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش ایسنا، در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز تابلوهایی دیده می‌شوند که روی آن‌ها نوشته شده «خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...) و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جداً خودداری فرمایید.»

پارک حمیدرضا نوربخش ساز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین