کد خبر: 24097 A

نویسندگان کهنسال صاحب جایزه شدند

نویسندگان کهنسال صاحب جایزه شدند

اولین جایزه نویسنده‌های بالای ۶۰ سال با نام پائول توردی راه‌اندازی شد.

ایران آرت: جامعه نویسندگان جایزه جدیدی را برای رمان‌نویسان بالای ۶۰ سالی راه‌اندازی کرده که اولین اثر خود را منتشر می‌کنند و آن را جایزه پائول توردِی نامید.

به گزارش ایبنا، جایزه افتتاحیه هزار پوند به علاوه مجموعه آثار نویسنده انگلیسی، پائول توردی خواهد بود که خود اولین کتابش «صید ماهی آزاد در یمن» را در ۶۰ سالگی نوشت.

ارائه آثار از اول تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ برای عموم آزاد خواهد بود و شرط آن این است که رمان ارائه شده باید اولین اثر بلند چاپ شده نویسنده باشد، گرچه می‌توانند پیش از این در ژانرهای دیگر اثری منتشر کرده باشند. نویسنده باید هنگام انتشار اولین چاپ کتاب ۶۰ سال به بالا داشته باشد و هیچ محدودیتی برای ملیت افراد وجود ندارد.

این جایزه توسط دو پسر توردی برای گرامیداشت او بنا نهاده شده است. توردی که در دسامبر سال ۲۰۱۳ در ۶۷ سالگی از دنیا رفت، اولین اثر خود «صید ماهی آزاد در یمن» را پس از ۳۰ سال کار در صنعت مهندسی منتشر کرد. این رمان موفقیت‌های بین‌المللی کسب کرد، برنده جایزه بولینگر اوری‌من وودهاوس شد و از رویش فیلمی ساخته شد که ایوان مک‌گرگور و امیلی بلانت در آن نقش‌آفرینی کردند.

پیرس توردی گفت: «من و برادرم نیک این جایزه را به یاد پدرمان بنا کردیم که در اواخر عمرش و در سن ۶۰ سالگی با اولین رمانش «صید ماهی آزاد در یمن» موفقیت ادبی کسب کرد. پیام ما به این صنعت و عموم مردم بسیار ساده است: حقیقتا هیچوقت برای دنبال کردن رویایتان دیر نیست و ما شدیدا باور داریم که نوشتن می‌تواند یک شغل دوم فوق‌العاده برای بسیاری از افراد باشد.»

جایزه ادبی جایزه پائول توردی پائول توردی پل توردی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین