کد خبر: 23896 A

فرهاد فخرالدینی: در را روی آهنگ‌های قدیمی نبندید

فرهاد فخرالدینی: در را روی آهنگ‌های قدیمی نبندید

فرهاد فخرالدینی می‌گوید: ما نمی‌توانیم در را ببندیم و به دلیل اینکه قطعه‌ای ۵۰ سال پیش اجرا شده بگوییم تکراری است و نباید اجرا شود.

ایران آرت: نشست خبری کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با حضور فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرهاد فخرالدینی، آهنگساز، رهبر ارکستر و رییس شورای عالی خانه موسیقی به توضیح رپرتوار اجرای این کنسرت پرداخت و با بیان اینکه در این برنامه ۱۲ قطعه در دو بخش اجرا می‌شود، گفت: این کنسرت بخشی از فعالیت من را شامل می‌شود و اگر بخواهم آثارم را به شکل کامل ارائه کنم بیش از ۳۰ ـ ۴۰ برنامه لازم است.

این رهبر ارکستر درباره نوازندگان ارکسترها اظهار کرد:‌ ما در گذشته هم در ارکسترها نوازندگان زیادی داشتیم؛ به عنوان مثال در آن زمان بین ارکستر سمفونیک و ارکستر رادیو ملی ایران نوازندگان مشترکی وجود داشت که نه من راضی بودم و نه آقای مشکات که ارکستر سمفونیک را رهبری می‌کرد. ما دوست داشتیم مستقل باشیم که این اتفاق هم رخ داد. من همچنین خیلی تلاش کردم ارکستر ملی موسیقی ایران دارای نوازندگان مستقل باشد.

او ادامه داد: ما در سال ۹۴ به همراه ارکستر موسیقی ملی ایران، کنسرت‌هایی را روی صحنه بردیم. پس از آن مسائلی پیش آمد که من از رهبری این کنسرت کناره‌گیری کردم. یکسری مشکلات وجود داشت که نیازی به بازگو کردن آن‌ها نمی‌بینیم. در آن دوران دیدم بهترین کار این است از این سمت کناره‌گیری کنم. تعدادی از نوازندگان هم ترجیح دادند خودشان را کنار بکشند. نوازندگانی که می‌توانستند کمک موثری باشند حاضر به همکاری با ارکسترها نشدند.

فخرالدینی درباره اجرای قطعات قدیمی و تولید موسیقی بیان کرد: ما نمی‌توانیم در را ببندیم و به دلیل اینکه قطعه‌ای ۵۰ سال پیش اجرا شده بگوییم تکراری است و آن را اجرا نکنیم. من به این موضوع معتقد نیستم. کارهای خوب باید اجرا شود. این آثار برای جوانان و افرادی که آن را نشنیده‌اند می‌تواند تازه و جذاب باشد.

این آهنگساز ادامه داد: ما قطعات جدیدمان را در حد توانمان می‌سازیم. در حال حاضر تولید در حوزه موسیقی مشکلاتی دارد و ممکن است مدت زیادی طول بکشد که پول دست‌اندرکاران آن را بدهیم.

او تأکید کرد: ما در زمانی هستیم که نمی‌توانیم متوقف باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، فخرالدینی اعلام کرد که پس از گذشت مدتی از نشست منتقدان خانه موسیقی و مسؤولان قرار است نسبت به اصلاح اساسنامه خانه موسیقی اقداماتی انجام شود.

او اظهار کرد: من از حضور در شوراها و رییس شورا بودن امتناع دارم اما دوستان آمدند و از من درخواست کردند این سمت (ریاست شورای عالی خانه موسیقی) را بپذیرم.

او با اشاره به نشست منتقدان و مسؤولان خانه موسیقی ادامه داد: من می‌خواستم هم منتقدان و هم اهالی خانه با شفافیت صحبت‌های خود را بیان کنند نه اینکه پشت سر و در رسانه‌ای حرفی زده شود و مدتی بعد دیگری پاسخ بدهد. به همین دلیل همه را جمع کردیم و این رویه هنوز ادامه دارد.

فرهاد فخرالدینی ارکستر فرهنگ و هنر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین