کد خبر: 23869 A

دلار نخرید، تابلو بخرید! / سود خرید آثار هنری در شرایط پیچیده اقتصادی هم کم نیست

دلار نخرید، تابلو بخرید! / سود خرید آثار هنری در شرایط پیچیده اقتصادی هم کم نیست

خرید آثار هنری در هر شرایطی می‌تواند برای خریدار منفعت داشته باشد، در شرایط بد اقتصادی هم این اتفاق می‌تواند رخ بدهد. یعنی شرایط بد اقتصادی دلیل نمی‌شود که ارزش آثار هنری کم شود.

ایران‌آرت: صبا مبینی، مدیر گالری فرشته به ایسنا گفت: کسی نمی‌تواند کتمان کند نوسانات و گرانی ارز و سکه بر کار ما تاثیر نداشته است. وقتی دلار بالا می‌رود چرا باید اثر هنری بخرند؟

او ادامه داد: البته ما برای فروش کارهایمان با مجموعه‌دارهای استخوان‌دار مشکلی نداریم، فردی که تجربه خرید آثار هنری را ندارد فورا یک تابلوی سه میلیون تومانی را به دلار تبدیل می‌کند و فکر می‌کند اگر با این پول دلار بخرد در روزهای آینده سود خواهد کرد اما او نمی‌داند در این شرایط اقتصادی ارزش کار هنری بیشتر می‌شود.

مبینی در واکنش به اظهارات برخی گالری دارها مبنی بر کم شدن بازدیدکننده‌ها، اظهار کرد: کار و فعالیت گالری‌ها در تابستان به دلیل سفر هنرمندان و گرما کمتر می‌شود. گالری ما به دلیل اینکه در یک مجموعه و در کنار شهر کتاب قرار دارد، مخاطبانش کم نشده‌اند. هدف ما گالری‌ها این است که سواد بصری جامعه بالا برود و بازدید از آثار هنری مختص یکسری افراد خاص نباشد. هنرمندان نیز در این شرایط بیشتر به حمایت مردمی احتیاج دارند، آن‌ها نباید انگیزه خود را از دست بدهند.

او در بخش دیگر صحبت‌های خود می‌گوید گاهی خلاء نبود یک سندیکا در حوزه گالری‌داری را احساس می‌کند و ادامه داد: اگر این سندیکا وجود داشت، شاید گالری‌ها در اهدافشان موفق‌تر باشند. اما با این حال من فکر نمی‌کنم قصد و غرضی وجود دارد که چنین چیزی شکل نگرفته است، گالری‌ها باهم تعامل خوبی دارند.

مدیر گالری فرشته همچنین اظهار کرد: گالری‌ها از سوی ارگان‌های دولتی حمایت نمی‌شوند، فکر می‌کنم وزارت ارشاد باید از گالری‌ها خرید کند و مجموعه‌ای از آثار هنرمندان جوان و نامدار را داشته باشد. من فکر نمی‌کنم ارگان‌های دولتی از هیچ گالری‌ای خرید کنند.

 

صبا مبینی گالری فرشته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین