کد خبر: 23254 A

رونمایی از نخستین رقیبان صدف طلایی سن‌سباستین

رونمایی از نخستین رقیبان صدف طلایی سن‌سباستین

سه فیلمساز اروپایی در کنار دو کارگردان آسیایی و دو سینماگر از آمریکای لاتین نخستین چهره‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی جشنواره سن‌سباستین هستند.

ایران آرت: کلر دنی، سیمون ژاکومه، کیم جی-وون، نائومی کاواسی، بنجامین نایشتات، والریا سارمینتو و مارکوس شلاینزر با تازه‌ترین تجربه‌های کارگردانی خود برای کسب جایزه صدف طلایی بهترین فیلم از شصت و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی سن‌سباستین رقابت می‌کنند. این رویداد معتبر سینمایی 30 شهریور تا هفتم مهر امسال در اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، دنی فرانسوی نخستین بار است که به سن‌سباستین می‌آید و درام علمی خیالی «های لایف» را در بخش مسابقه رسمی به نمایش می‌گذارد. این دومین همکاری ژولیت بینوش با فیلمساز 72 ساله است و رابرت پتینسن هم دیگر نقش اصلی «های لایف» را ایفا می‌کند. کاواسی ژاپنی هم پس از بردن جایزه فیپرشی در 2010، امسال «دیدگاه» را به سن‌سباستین می‌آورد و نکته جالب آن بازی بینوش در کنار یک بازیگر ژاپنی است.

«ایلانگ: بریگاد گرگ» دومین حضور کیم چی-وونگ در رقابت برای کسب صدف طلایی پس از 2010 است و سارمینتو هم از شیلی با «کتاب سیاه» راهی سن‌سباستین می‌شود. او آخرین بار در 1995 در این جشنواره حضور داشت و پس از بیش از دو دهه بخت خود را برای بردن جوایز می‌آزماید. «روخو» ساخته نایشتات از آرژانتین، «آنجلو» ساخته شلاینزر از اتریش و «بی‌گناه» ژاکومه از سوئیس دیگر فیلم‌های بخش مسابقه رسمی هستند.

دیگر بخش رقابتی سن‌سباستین مربوط به جایزه فیلمسازان تازه‌کار است که امسال 13 کارگردان از آرژانتین، دانمارک، اسپانیا، ژاپن، کوزوو، مکزیک، رومانی، روسیه، سوئیس و ویتنام با فیلم‌های اول و دوم خود (هشت فیلم اول) در آن حضور دارند. در این بخش فیلم برگزیده 50 هزار یورو (کارگردان و تهیه‌کننده) جایزه می‌گیرد و یک جایزه جوانان هم با رای 300 دانشجوی 18 تا 25 ساله به یک فیلم اهدا می‌شود.

سازمان‌دهندگان جشنواره سن‌سباستین پیش از این از اهدای جایزه افتخاری دونوستیا برای تقدیر از یک عمر فعالیت پرثمر هیروکازو کُره-اِدا خبر داده بودند. فیلمساز 56 ساله ژاپنی بهار امسال با «دزدان فروشگاه» جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد و نخستین آسیایی است که جایزه افتخاری سن‌سباستین را می‌برد.

جشنواره فیلم سن سباستین صدف طلایی جشنواره سن سباستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین