کد خبر: 23207 A

یاد کریس کرنل زنده شد

یاد کریس کرنل زنده شد

هم‌نوازان کریس کرنل یک سال پس از مرگ او روی صحنه رفتند

ایران آرت: کیم تیل و مت کامرون، اعضای گروه ساوندگاردن، برای اولین بار پس از مرگ کریس کرنل، خوانندۀ گروه روی صحنه به یکدیگر پیوستند.

کرنل که از اعضای اصلی و خوانندۀ هر دو گروه ساوندگاردن و آدیواسلیو بود ۱۸ می ۲۰۱۷ در ۵۲ سالگی به زندگی خود خاتمه داد.

به گزارش نوا، تایل، گیتاریست و کامرون، درامر گروه در حال حاضر عضوی از سوپرگروه ام‌سی‌فیفتی هستند. گروهی که توسط وین کرامر تشکیل شد تا پنجاهمین سالگرد گروه دیترویت را جشن بگیرد. از دیگر اعضای این گروه می‌توان به برندن کنتی، داگ پنیک، دان واز و مارکوس دورانت اشاره کرد.

اعضای گروه ساوندگاردن اولین بار ماه گذشته در دانمارک در گروه ام‌سی‌فیفتی روی صحنه رفتند. سال گذشته کامرون در صفحۀ فیسبوک خود از کریس کرنل یاد کرد و نوشت: «شوالیۀ سیاه من رفت.» «برای آن همه محبت و عشق از تو سپاسگذارم»

در روز سالگرد مرگ کریس کرنل مراسمی در قبرستان هالیوود فوراِور لس آنجلس جایی که کرنل را به خاک سپرده‌اند برگزار شد و به مردم اجازه داده شد با شرکت در این مراسم با ویکی همسر این ستارۀ راک همدردی کنند.

کریس کرنل خواننده‌ی اصلی گروه‌های ساوند گاردن و ائودیواسلیو بود و سال گذشته میلادی در ۵۲ سالگی در دیترویت خودکشی کرد. کریس کرنل موسیقی‌دان و خواننده‌ی راک امریکایی بود که از سال ۱۹۸۴ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او بنیانگذار گروه ائودیواسلیو بود و به واسطه‌ی گستره‌ی صوتی حیرت‌انگیزش یکی از محبوب‌ترین خوانندگان راک سه دهه اخیر شناخته می‌شد.او نقش مهمی در شکل‌گیری جریان گرانژ در موسیقی راک داشت.

این سبک در ایران بیشتر با نام کرت کوبین و گروه نیروانا شناخته می‌شود. او در کنار فعالیت با گروه‌های ساوند گاردن و ائودیواسلیو چهار البوم سولو استودیویی هم منتشر کرد. او در فهرست صد خواننده‌ی برتر رولینگ استون رتبه‌ی نهم را دارد و در فهرست «۲۲ صدای برتر موسیقی» شبکه‌ی MTV رتبه‌ی دوازدهم را کسب کرده است.

موسیقی راک کریس کرنل ساوندگاردن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین