کد خبر: 23064 A

اعتراض نویسنده مشهور به نابود شدن زندگی دانش‌آموزان

اعتراض نویسنده مشهور به نابود شدن زندگی دانش‌آموزان

نویسنده سرشناس بریتانیایی سیاست‌های آموزشی دولت را "اهریمنی" توصیف و از نابود شدن زندگی دانش‌آموزان با آزمون‌های پیاپی به شدت انتقاد کرد.

ایران آرت: فیلیپ پولمن که سه‌گانه «نیروهای اهریمنی او» را در کارنامه دارد، معتقد است اصرار بی‌اندازه نظام آموزشی بر تست و آزمون به شدت بد و اشتباه است و تمرکز بر امتحان گرفتن زندگی بچه‌ها را نابود می‌کند. او می‌گوید: «مسئولان آموزشی فکر می‌کنند یک کتاب باید تمرین دستور زبان باشد. در حالی که این‌گونه نیست و وظیفه کتاب، شعر و داستان فریب دادن، دلشاد کردن و به عشق رساندن است.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پولمن 71 ساله که زمانی معلم هم بوده، مشکلی با امتحان گرفتن ندارد اما بر این باور است که تاکید بیش از اندازه بر نتایج آزمون موثر نیست. او می‌افزاید: «بچه‌ها باید برای لذت بردن درس و کتاب بخوانند اما حکومت و هر آنکه مسئول آموزش بچه‌هاست، راه را اشتباه فهمیده‌اند و به نظر می‌رسد دارند تمام تلاش خودشان را برای نابودی زندگی بچه‌ها به کار می‌گیرند. ارزش دادن به آزمون و نمره کاملا ویرانگر، غیرموثر و آسیب‌زننده است.»

این نویسنده تحسین‌شده و برنده جایزه که در حال حاضر رئیس انجمن نویسندگان بریتانیاست، سال 2016 امضای خود را پای بیانیه نویسندگان کودک گذاشت که از مسئولان دولتی خواسته بود نظام فعلی ارزشیابی کودکان و نوجوانان را بازنگری اساسی کنند. در این بیانیه چنین آمده بود که روش‌های آموزش نگارش و دستور زبان به بچه‌ها آنها را بیشتر گیج می‌کند تا نتوانند از توانایی‌های زبانی خود در مواقع مورد نیاز به بهترین شکل بهره ببرند.

فیلیپ پولمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین