کد خبر: 23048 A

مهتاب کرامتی در دام مافیا افتاد

مهتاب کرامتی در دام مافیا افتاد

کارگردان فیلم "مافیا" با بازی مهتاب کرامتی در اعتراض به شرایط اکران فیلمش گفت: مافیا جلوی این دوستان باید درس پس دهد!

ایران آرت: بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «مرداد» در واکنش به فروش پایین فیلمش می‌گوید که در ۱۰ روز گذشته این فیلم تنها ۲۰ سانس در سه سالن داشته و ۱۵میلیون تومان درآمد کسب کرده است. او همچنین می‌گوید که شورای صنفی نمایش توان مقابله با بی عدالتی را ندارد و از سید ضیا هاشمی بازرس رسیدگی به تخلفات انتقاد می‌کند.

این کارگردان درباره علت فروش پایین فیلم «مرداد» به صبح نو گفت: «در 10 روز گذشته که اکران «مرداد» آغاز شده است، روی هم 20 سانس در سه سالن داشته‌ایم. شورای صنفی نمایش با آئین‌نامه جدیدش قصد داشت جلوی بی‌عدالتی‌ها را بگیرد اما الان می‌بینیم که اگر صد آئین‌نامه دیگر هم بنویسند بازهم توان جلوگیری از بی‌عدالتی در اکران را ندارند.»

او در ادامه می‌گوید: «آمار ثبت شده در سینماتیکت را بررسی کنید. ببینید فیلمی که اکرانش با ما شروع شده 126 سالن دارد و ما تنها سه سالن! علت این اختلاف فاحش این است که سینمادار خودش را ملزم به رعایت آئین‌نامه نمی‌داند. بدون توجه به بندهای آئین‌نامه فیلم‌ها را اکران می‌کنند. سینمادار برای فیلم ما سانس باز می‌کند. برای مثال همین امروز فیلم «مرداد» در پردیس چارسو سه سانس داشت که هر سه سانس را باطل کرده و در اختیار «هزارپا» گذاشته است. جالب است که برخی برای این فیلم بلیت خریدند ولی از تماشای آن محروم شده‌اند.»

او درباره اکران ناگهانی «مرداد» هم گفت: «روز سه‌شنبه مطلع شدیم که از فردایش یعنی چهارشنبه وارد اکران خواهیم شد. به ما گفتند فیلم‌تان اکران می‌شود و ما هم آن را قبول کردیم. بله من شرایط را قبول کردم اما آیا بعد از دو هفته اکران تنها سه سالن باید به ما اختصاص دهید؟ در سینما آزادی تنها یک سانس داریم که اسمش یک سالن است! در طول یک روز تنها سانسی در ساعت 23 داریم.»

کامیار در پایان از وجود مافیا در سینمای ایران صحبت به میان می آورد و می‌گوید: «برای فیلم‌هایی مثل «مرداد»، در سینماتیکت باکس فروش باز می‌کنند اما اجازه فروش و اکران نمی‌دهند. همین امروز یکی از خبرنگاران با من تماس گرفت و گفت در پردیس چارسو هستم و بلیت فیلم‌تان را دارم اما آن را اکران نمی‌کنند. مافیا جلوی این دوستان باید درس پس دهد! به نظر من دوستان رسانه‌ای حتماً این مسائل را از آقای ضیاء هاشمی پیگیری کنند. از آقای غلامرضا فرجی سؤال کنند. می‌شود با آقای امیرسماواتی پخش‌کننده فیلم ما صحبت کنید. بپرسید به عنوان یک پخش‌کننده و کسی که خودش تهیه‌کننده سینماست، چگونه نمی‌تواند با این مسائل برخورد کند. مگر من به عنوان کارگردان تک و تنها چه کاری از دستم برمی‌آید؟»

محمدرضا فروتن مهتاب کرامتی بهمن کامیار مرداد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین