کد خبر: 22940 A

پاسخ دیاز به اتهام آزار جنسی زنان

پاسخ دیاز به اتهام آزار جنسی زنان

نویسنده آمریکایی-دومینیکنی همه اتهامات اخلاقی علیه خود را رد کرد و می‌گوید از شنیدن چنین سخنی بسیار شوکه شده است.

ایران آرت: جونو دیاز، نویسنده برنده پولیتزر و عضو هیئت مدیره جایزه پولیتزر چندی پیش توسط سه خانم نویسنده به فساد اخلاقی متهم شد اما نویسنده آمریکایی همه این اتهامات و ادعای این نویسندگان مبنی بر زن‌ستیز بودنش را انکار کرد.

به گزارش ایبنا، دیاز در اولین مصاحبه‌اش پس از این ادعا به مجله «بوستون گلوب» گفت: «پس از شنیدن این اتهامات شوکه شدم. زندگی من اصلاً این طور نیست. اصلاً این ادعا با زندگی و رفتار من هیچ سنخیتی ندارد.»

دیاز تا آنجا پیش می‌رود که بین شخصیت‌های داستانی‌اش که گاهی رفتار خوبی با زنان ندارند و زندگی شخصی‌اش تفاوت قائل می‌شود و می‌گوید «مرز نازکی بین رفتار بد و رفتار ددمنشانه وجود دارد!»

ماه مِی سال جاری بود که سه نویسنده خانم-زینزی کلمونز، کارمن ماریا ماچادو، و مونیکا بایرن-دیاز را متهم به فساد اخلاقی کردند. این موضوع پس از اعتراف دیاز رخ داد. دیاز ادعا کرده بود که در کودکی مورد تجازو قرار گرفته است.

کمی بعد از این ادعا دیاز بیانیه‌ای در مجله «نیویورک‌تایمز» نوشت: «من مسئولیت گذشته‌ام را می‌پذیرم. به همین دلیل حقیقت را درباره تجاوز به من و عواقب مخرب آن اعلام کردم. این گفت و گو مهم است و باید ادامه یابد. من به داستان همه زنانی که در این باره سخن می‌گویند گوش می‌دهم و از آن‌ها می‌آموزم. باید به تلاشمان ادامه دهیم تا به مردان بیاموزیم رضایت زنان و محدودیت‌های جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.»

البته دیاز حالا از نوشتن این بیانیه راضی نیست و معتقد است بدترین چیزی است که در عمرش نوشته است و آرزو می‌کند ای کاش فرصت ویرایشش را پیدا می‌کرد.

چندی پیش دانشگاه ام آی تی، جایی که دیاز در آن تدریس می‌کند، اعلام کرد ادعاهای علیه این نویسنده بی‌اساس است و او به تدریس در این دانشگاه ادامه خواهد داد. دانشگاه ام آی تی اعلام کرد رفتار دیاز در مقابل نویسندگان و دیگر استادان کاملاً صحیح بوده و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر فساد اخلاقی‌اش به دست نیامده است.

هیئت مدیره جایزه پولیتزر نیز اعلام کرد دیاز عضوی از آن‌ها باقی خواهد ماند تا تحقیقات درباره وی تکیمل شود. دیاز در سال 2008 برای کتاب «زندگی کوتاه شگفت‌انگیز اسکار وائو» جایزه پولیتزر را به دست آورد. وی علاوه بر این برنده جوایز دیگری چون جایزه قلم، حلقه منتقدین، و جایزه اُ. هنری نیز شده است.

پولیتزر آزار جنسی جونو دیاز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین