کد خبر: 22835 A

جنجال یک فیلمساز با طالبان و القاعده

جنجال یک فیلمساز با طالبان و القاعده

سازنده فیلم "طریق خون" از به کار بردن فیلم‌های ضبط شده توسط القاعده دفاع کرد.

ایران آرت: جاناتان هکر فیلمساز برنده جایزه بفتا از تصمیم‌اش مبنی بر استفاده از پانصد ساعت راش ضبط شده در اردوگاه آموزشی جهادگران القاعده در ساخت فیلم اخیرش دفاع کرد. سازنده «طریق خون» (Path of Blood) گفته استفاده از تصاویری که تروریست‌های القاعده ضبط کرده‌اند صرفا به کارش جنبه انسانی بخشیده و قصد عوام‌فریبی و تقدس بخشیدن به اعمال طالبان را نداشته است.

به گزارش آی سینما به نقل از گاردین، این مستند 92 دقیقه‌ای که از هفته آینده در سینماها اکران می‌شود، نه راوی دارد و نه مصاحبه‌شونده و صرفا با تکیه بر فیلم‌های خامی ساخته شده که اسلامگراهای افراطی خودشان حین برنامه‌ریزی برای منفجر کردن خودروها در ریاض پایتخت عربستان ضبط کرده‌اند.  

جاناتان هکر گفته: «مردم می‌گویند نباید به تروریست‌ها اجازه دیده شدن داد و این در حالی است که باید فکر درک این‌جور افراد باشند. تنها به واسطه درک ذات اعتقاد و ایمان‌شان و ماهیت روان‌شناختی‌شان است که قادر به مبارزه با آنها خواهید بود.»

هکر توضیح داده تنها ترجمه این راش‌ها پنج ماه طول کشیده چون «لبریز از اصطلاحات عامیانه و لهجه‌های غلیظ بوده است.» کارگردان «طریق خون» اضافه کرده: «خودتان می‌بینید که این تروریست‌ها فوق‌العاده جوان‌اند، فوق‌العاده ساده‌لوح‌اند و بسیاری‌شان فوق‌العاده احمق‌اند و با این حال، همگی‌شان قادر به انجام خبیثانه‌ترین کارها هستند..»

هکر مستند اخیرش را به عنوان«آشنایی با شیطان» توصیف کرده که تماشای بعضی صحنه‌های آن عذاب‌آور است. راش‌های به کار رفته در فیلم هکر همگی بین سال‌‌های 2003 تا 2009 در اردوگاه آموزشی القاعده ضبط شده‌اند. شعار تبلیغاتی این فیلم که روی پوسترش هم آمده، «فیلمی فیلمبرداری شده توسط القاعده» است.

القاعده طالبان جاناتان هکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین