کد خبر: 22818 A

شکایت 100 میلیون دلاری از خواننده پاپ

شکایت 100 میلیون دلاری از خواننده پاپ

ترانه محبوب اد شیرن حواشی مختلفی را برای این خواننده جوان به وجود آورده است.

ایران آرت: پدیده موسیقی پاپ که در دو سال اخیر اکثر جوایز موسیقی در اروپا و آمریکا را برنده شده با دو شکایت قانونی مواجه شده است.

به گزارش ایران آرت، "بلند بلند فکر کردن" نام ترانه محبوب اد شیرن است که برای جایزه گرمی را هم در پی داشت اما همواره حواشی پیش آمده برای این ترانه به اندازه تمجیدها از آن بوده است.

"بلند بلند فکر کردن" با دو شکایت قانونی مواجه شده که یکی از آن‌ها مربوط به سال 2016 بوده و دیگری مربوط به روزهای اخیر است.

در روزهای اخیر یکی از صاحبان حق مولف ترانه Lets Get it On اثر ماروین گی، از اد شیرن به دلیل سرقت بخشی از این ترانه شکایت کرده است. در این ادعا مطرح شده که قسمتی از ترانه محبوب "بلند بلند فکر کردن" از این ترانه کپی شده است.

شکایت مزبور شامل جزئیات تکنیکی است که برای موزیسین ها قابل درک است؛ مثلاً اینکه ترانه ماروین گی در گام "می بمل" است در حالی که ترانه اد شیرن در "ر ماژور" ساخته شده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۶ نیز خانواده یکی از ترانه‌نویس‌های ماروین گی علیه اد شیرن شکایت کرده بود ولی قاضی اجازه نداد کمپانی صاحب حق مولف اثر در این شکایت سهیم باشد. این شرکت، درخواست ۱۰۰ میلیون دلار غرامت کرده ولی یکی از وکلای اد شیرن ادعای مطرح شده را رد کرده است. شکایت نخست نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

اد شیرن ماروین گی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین